خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین :

انقلاب ما از مساجد شروع شد و دوام آن هم در مساجد است

قاسمی گفت: پیوند بین مدرسه، خانواده و‌ مسجد راه نجات فرزندان کشور است چرا که پایگاهی بهتر از مسجد برای تربیت فرزندانمان نخواهیم داشت. انقلاب ما از مساجد شروع شد و دوام آن نیز در مساجد است.
کد خبر: ۹۰۵۶۸۷۰
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین سالار قاسمی در جلسه ستاد بسبج دانش آموزی استان که صبح امروز با حضور فرماندهان سپاه و مدیران و معاونان آموزش و پرورش استان در سالن جلسات فرماندهی سپاه صاحب الامر(عج) استان برگزار شد بیان کرد: بالاترین محور آموزش و پرورش کشور سند تحول بنیادی است چرا که سند تحول، محور تحول آموزشی کشور است.
وی گفت: روح و جوهره و جان مایه سند تحول، بحث تربیتی است و شاه بیت آن تربیت دانش آموزانی در تراز انقلاب است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: در طرح بهنام که از قبل وجود داشته، این موضوع که بسیج برای کمک به ما ورود یافته اند فرصت مغتنمی است و محور اجرای این طرح مسجد است و محور مسجد، جوان و نوجوان است. یعنی پیوند بین مسجد، مدرسه و منزل باید وجود داشته باشد.
قاسمی عنوان کرد: در بحث های تربیتی دست یاری به سوی بسیج و سپاه دراز می کنیم‌ تا با اجرای درست و صحیح طرح ها بتوانیم فرزندانی شایسته انقلاب تربیت نماییم.
وی افزود: در مدارس بحث برپایی نماز اجرا می شود اما مهم بیرون از مدرسه است که بیرون از مدرسه نیز نماز جایگاهی ویژه ای برای دانش آموز داشته باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: تاکید ما این است که آموزش و پرورش این طرح را به جد در محور امور خود قرار دهد که پیوند بین مدرسه، خانواده و‌ مسجد راه نجات فرزندان کشور است چرا که پایگاهی بهتر از مسجد برای تربیت فرزندانمان نخواهیم داشت. انقلاب ما از مساجد شروع شد و دوام آن نیز در مساجد است.
قاسمی گفت: امور مربوط به مدرسه رسمی است و هرچه کار غیررسمی تر باشد اثر گذاری بیشتری خواهد داشت، این‌ طرح می تواند ظرفیت خوبی در پرورش و ایجاد نشاط تربیتی در فرزندان داشته باشد.
وی اضافه کرد: باید با تعامل آموزش و پرورش و بسیج فضایی برای مهارت های زندگی برای دانش آموز ایجاد شود. هرچه از شهدا دور شدیم، نقطه فرود ما بوده و راه نجات ما در همه حوزه ها نزدیکی به شهدا و آرمانهای آنها می باشد.
وی در پایان ضمن اشاره به کنگره سه هزار شهید استان عنوان کرد: پیام کنگره برای نوجوانان است و این پیام باید به آموزش و پرورش منتقل شود تا نسل جوان بداند پناهگاه کجاست و به کجا و به چه کسی باید پناه ببرد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها