خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع) در شب‌های محرم میزبان ۹ شهید گمنام است.
کد خبر: ۹۰۵۷۲۰۴
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شیراز، سرهنگ پاسدار حمیرضا گرامی در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله، به تشریح برنامه های تشییع شهدای گمنام پرداخت.

به گفته وی، 135 شهید تفحص شده و امروز در تهران تشييع شده و پس از آن براساس تقسیمات صورت گرفته به استانها و شهرستانها عزیمت می کنند.

گرامی معتقد است که شهدا بر اساس گفته خداوند منان زنده و بین ما هستند و به ما کمک می کنند و نتیجه آن را پس از تشییع خواهیم دید که چه آرامشی به جامعه میدهند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فارس افزود: از این تعداد، 9شهید به فارس تعلق گرفته که از امشب وارد استان خواهند شد و فردا 23 شهریورماه در مراسم شیرخوارگان حسینی درحرم احمدبن موسی(ع) و سایر نقاطی که این مراسم برگزار می شود حضور می یابند و پس از آن در مراسمات هیآت وتکایا شرکت کرده و 25 شهریور مراسم وداع با شهدا در صحن حرم مطهر احمدبن موسی(ع) با حضور هیأت‌های عزاداری برگزار می شود.

گرامی خاطرنشان کرد: 26 شهریور ساعت 8ونیم صبح مراسم تشییع از میدان شهدای شیراز مقابل دادگستری از خیابان پیروزی به سمت حرم مطهر با حضور اقشار مختلف مردم و عزاداران و نیروهای کشوری و لشکری برگزار خواهد شد وپس از تشییع، 8 شهید به سمت داراب، خرامه، اقلید، جهرم و لارستان عزیمت خواهند کرد.

این یادگار دفاع مقدس ادامه داد: براساس برنامه ریزی های انجام شده در این شهرستانها، دو شهید در قدامی داراب، دو شهید در معزآباد جابری خرامه، دو شهید درنظام آباد اقلید، یک شهید تیپ 33 المهدی جهرم، يک شهید پادگان شهیدنجفی لاری در لارستان، و یک شهید دیگر هم در شیراز و بعد از ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در مرکز صداوسیمای فارس تدفین خواهد شد.

به گفته گرامی، این شهدای عزیز مربوط به تک دشمن در سال 67 منطقه زبیدات، عمليات والفجر 8 جزیزه بوارین، کربلای 4، جزیره امالرصاص، خیبر جزیره مجنون، عملی ت رمضان در شرق بصره هستند و 5 شهید مربوط به عملیات والفجر 8 است.

وی تصریح کرد: سن این شهدا 18، 13، 22، 32، 26 سالة هستند که امیدواریم که همچنان که این شهدا در مواقع خاص نجات گر هستند، ما هم دینمان را به آنها ادا کنیم و در این گونه برنامه ها، تحدید میثاق کنیم با آرمانهای این شهدا.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فارس با بیان اینکه در شهرستانها غالبا در روز تاسوعا مراسم تشییع و تدفین انجام خواهد شد خاطرنشان کرد: استان فارس هنوز 990 مفقود دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در دفاع مقدس ما شروع کننده نبودیم و اصلا آمادگی جنگ را نداشتیم تصریح کرد: جنگ به خودی خود باعث عقب ماندگی و خسارت هم مادی و هم جانی است لذا در جنگی که بر ما تحمیل شد، ما دفاع کردیم.

گرامی، معتقد است دفاع مقدس بهترین دوران انسجام در کشور بود، هرچند همه در جنگ شرکت نکردند، اما همه حمایت می کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها