خبرهای داغ:
در مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) در تیپ 82 صاحب الامر (عج) مطرح شد:

ایستادگی در برابر تعرض به دین, غیرت دینی است

حجت الاسلام حیدری گفت: غیرت فقط مربوط به ناموس انسان نیست ، اگر کسی به دین شما تعرض کرد و بخواهد آن را از بین ببرد شما در مقابل آن می ایستید ،این غیرت ، غیرت دینی است.
کد خبر: ۹۰۵۷۶۷۲
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مراسم سوگواری و عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در تیپ 82 صاحب الامر (عج) با حضور رزمندگان در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار شد .
در این مراسم ، حجت الاسلام حیدری با اشاره به سبک زندگی امام حسین (ع) به موضوع غیرت اشاره کرد و بیان داشت : غیرت یکی از صفات الهی است و هیچ موجودی با غیرت تر از خداوند وجود ندارد، خداوند انسان باغیرت را دوست دارد ، همه انبیای الهی و اوصیا نسبت به دین و ناموس خود غیرت داشتند ، لذا به همین خاطر است که کارهای زشت حرام شده است .
وی گفت : غیرت فقط مربوط به ناموس انسان نیست ، اگر کسی به دین شما تعرض کرد و بخواهد آن را از بین ببرد شما در مقابل آن می ایستید ،این غیرت ، غیرت دینی است
کارشناس مذهبی افزود : امام حسین (ع) نسبت به دین اسلام غیرت داشت و نخواست فردی مثل یزید در راس حکومت باشد و به دین اسلام تعرض داشته باشد لذا در مقابل او ایستاد تا دین را حفظ کند .
وی افزود : امروز جوانان مومن و انقلابی ایران هر جا که نسبت به دین اسلام ناب محمدی تعرض شود در مقابل آن می ایستند ، کسانی برای اینکه حریم اهل بیت حفظ شود در سوریه و عراق حضور پیدا کردند و جان خود را فدا کردند ، تنها انگیزه که باعث می شود افرادی در سوریه و عراق علیه داعش و حامیان آنان می جنگند به خاطر غیرت دینی آنان بود
حجت الاسلام حیدری افزود : متاسفانه افرادی در داخل کشور که نسبت به دین اسلام غیرت ندارند ، به حضور جوانان در دفاع از حریم اهل بیت (ع)تهمت ها ی ناروایی علیه آنان زدند که دور از انصاف است ، هیچ فرد عاقلی به خاطر پول جان خود را در خطر نمی اندازد ، آنان فقط به خاطر این که نسبت به دین خدا و حریم اهل بیت (ع)غیرت دارند در آنجا حضور پیدا می کنند .
کارشناس مسائل دینی توضیح داد : بعضی از عوامل نظیر نواخته شدن موسیقی حرام ، اختلاط زن و مرد نامحرم ، نگاه به نامحرم ، شراب خواری و خوردن گوشت خوک باعث بی غیرتی در انسان می شود .
وی در بخش دیگری از سخنانش به سلامت دین انسان اشاره کرد و بیان داشت : انسان باید به گونه ای زندگی کند که دین او تا پایان عمرش سالم بماند و از اموری که باعث می شود دین او ازبین برود پرهیز کند .
حجت الاسلام حیدری ادامه داد : در روایات ازمعصومین بیان شده است کسانی غنی هستند که دین سالم داشته باشند نه اینکه مال زیاد داشته باشد ودر جای دیگری آمده است ، جنگ زدی واقعی کسی است که به دینش ضربه بخورد .
وی توضیح داد : یکی از عواملی که باعث می شود دین انسان تهدید شود ، معاشرت با افراد بد است ، عامل دیگر، شبهه در دین است که امروز با توجه به گسترش شبکه های مجازی و تبلیغات دشمنان ، شبهات دینی به شدت گسترش پیدا کرده است لذا افرادی که در خصوص مسائل دینی اطلاعات کمی دارند خود را در معرض این فضا قرار ندهند و یا اینکه با عالمان دینی تماس داشته باشند که بتوانند شبهات دینی آنان را برطرف کند .
8001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها