خبرهای داغ:
معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین

طرح پیشگیری از اعتیاد با رویکرد اجتماع محور در محلات شهری و روستایی

غلامرضایی عنوان کرد: طرح پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد در محلات شهری و روستایی، محیط های کار نظامی، ادارت، صنعتی، محیط های آموزشی، مهد کودک و دانشگاهها اجرا می گردد.
کد خبر: ۹۰۵۸۱۹۱
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴

زهرا غلامرضایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: رفاه اجتماعی در تعریف به هرگونه اقدام از سیاست گزاری تا ارائه خدمات با هدف کاهش بار مشکلات اجتماعی گفته میشود.طی دهه های اخیر با تغییرمفهوم رفاه از مفاهیم کاملا عینی مانند بهداشت، آموزش، اشتغال به مفاهیم ذهنی مانند احساس رضایت مندی مردم نیز تغییر کرده است.

وی گفت: سازمان بهزیستی کشور با عنایت به اسناد بالا دستی و سیاست های وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی جهت محقق ساختن رفاه اجتماعی و پیشبرد راهبردهای توسعه الگوهای اجتماع محور در ارایه ی خدمات سازمان و گسترش مشارکت مردم در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها بر استفاده از رویکرد اجتماع محور در پیشگیری از آسیب های اجتماعی بالاخص اعتیاد تاکید دارد.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: اجتماع محور رویکردی است در پيشگيري كه در آن همه فرایند مداخله پيشگيري تعیین مشکل، نيازسنجی، الویت بندی، تعيين عوامل خطر و محافظ برنامه راهبردی، تعیین مداخله، پايش و ارزشيابی را اعضای اجتماع كوچک محله های شهری و روستایی، محیط های کار، محیط های آموزشی در كنار كارشناس تسهیلگر انجام می شود.

غلامرضایی عنوان کرد: مجموعه ای از فعالیت ها است که بر اساس الگوهای محیطی اجتماعی از طریق کاهش عوامل خطر و افزایش عوامل محافظتی بصورت همه جانبه طراحی میشود. طرح پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد در محلات شهری و روستایی، محیط های کار نظامی، ادارت، صنعتی، محیط های آموزشی، مهد کودک و دانشگاهها اجرا می گردد.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین ضمن اشاره به هدف کلی این برنامه تصریح کرد:
ارتقاء سلامت روانی و اجتماعی جامعه و اهداف اختصاصی آن، كاهش بروز و شیوع مصرف مواد اعتیاد آور در جامعه، افزايش و ارتقاء عوامل محافظتی و ارتقاء دهنده کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی در برابر اعتیاد
كاهش عوامل خطر و تقلیل دهنده کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی در برابر اعتیاد می باشد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها