همزمان با ۳۱ شهریور آغاز هفته دفاع مقدس مراسم رژه یگان‌های نمونه نیرو‌های مسلح مستقر در اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۵۹۸۶۰
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، در این مراسم که با حضور آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، اکبر بهنامجو استاندار و فرماندهان نیرو‌های مسلح در اردبیل برگزار شد نیرو‌های ارتش، سپاه حضرت عباس (ع) ، نیروی انتظامی و بسیج توان رزمی و دفاعی خود را به نمایش گذاشتند.

سرهنگ کریم چشک، فرمانده تیپ ۴۰ مستقل متحرک هجومی ارتش مستقر در اردبیل در این آیین گفت: رژه نیرو‌های مسلح به منظور گرامیداشت یاد جانبازان و شهدای هشت سال دفاع مقدس برگزار می‌شود تا یادی از رشادت‌های شهدا و جانبازان کرده و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را هم به نمایش بگذاریم.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی روز به روز مقتدرتر می‌شود افزود: نیرو‌های مسلح حافظ کشور و امانتدار مردم هستند و برای دفاع از آب و خاک و دستاورد‌های انقلاب اسلامی در هر شرایط سختی آمادگی دارند.

چشک اظهار داشت: فاجعه آمیزترین خصومت دشمنان به راه انداختن جنگ تحمیلی بود که در طول آن علاوه بر شهادت جوانان خسارت سنگینی هم بر کشور ما وارد شد.

آیت الله سید حسن عاملی، امام جمعه اردبیل هم در این آیین گفت: آمریکا باید در برابر جنایت‌های خود در جنگ تحمیلی علیه ملت ایران پاسخگو باشد.

وی افزود: در دنیا رژیمی حاکم شده که به هیچ کس و هیچ نهادی اعم از سازمان ملل متحد و شورای امنیت پاسخگو نیست و امنیت اسراییل را امنیت خود می‌داند.

عاملی بیان کرد: آمریکا با راه انداختن جنگ تحمیلی قصد خالی کردن زراد خانه صدام و فروش سلاح‌های خود به صدام را داشت و کشتار‌ها و جنایات آمریکا بعنوان لکه سیاه در تاریخ ثبت می‌شود.

امام جمعه اردبیل اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس ۲۴۴ شرکت ایتالیایی در بغداد مستقر شدند تا مواد شیمیایی صدام را تامین کنند و در دوران جنگ تحمیلی نیم میلیارد دلار آمریکا، نیم میلیارد دلار فرانسه و ۶ میلیارد دلار شیوخ خلیج فارس به صدام حسین کمک کردند.

وی ادامه داد: هر چند کشورمان در این دوران خسارت‌های سنگینی را متحمل شد، ولی به تجهیزات و سلاح‌های پیشرفته دست یافت.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه جنگ استکبار جهانی علیه ایران در قالب دیگر تداوم دارد گفت: دشمن همان دشمن دوران دفاع مقدس است که در قالب جنگ اقتصادی با اعمال تحریم‌ها قصد زمین گیر کردن ملت ایران را دارد و دولتمردان باید این تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنند.
ارسال نظرات