خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود:

نقش سازنده و تاثیرگذار دانشگاه‌ها و دانشجویان در مدیریت جنگ

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: نقش سازنده و تاثیرگذار دانشگاه‌ها و دانشجویان را در مدیریت جنگ، کمک به سازماندهی، طراحی، امور تکنولوژی و پشتیبانی جنگ نمی‌توان نادیده گرفت.
کد خبر: ۹۰۶۲۹۴۶
|
۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱
نقش سازنده و تاثیرگذار دانشگاه‌ها و دانشجویان در مدیریت جنگبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، تجلیل از حماسه ماندگار ملت سرافراز ایران، فرا رسیدن بهار علم و دانش، با هدف توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و ارتقاء شناخت دانشگاهیان نسبت به الگو‌های دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی و به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه با ادای احترام به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس، بر مزار شهیدان گمنام در پردیس مهندسی و فناوری‌های نوین برگزار گردید.
دکتر محمد مهدی فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، شروع فصل جدیدی از علم و دانش را به رهپویان این عرصه تبریک گفت و با اشاره به حادثه ۳۱ شهریور ماه در اهواز ضمن محکوم کردن تروریست‌ها این اتفاق تلخ را به بازماندگان خانواده شهدا و سایر مردم ولایتمدار خوزستان تسلیت گفت.
وی ضمن اشاره به جان فشانی‌ها و فداکاری‌های جوانان در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی افزود: تمام امنیت کشور ناشی از این فداکاری‌ها بوده است و ما باید قدر این تلاش‌ها را دانسته و همیشه نسبت به انقلاب اسلامی متعهد و وفادار باشیم.
رئیس دانشگاه خاطر نشان کرد: کشور‌های بیگانه نمی‌خواستند انقلاب اسلامی ایران با آرمان‌های قوی که دارد در منطقه شکل بگیرد و به همین دلیل برای خاموش کردن این آرمان‌ها و مقابله با پیشرفت حرکت انقلابی ایران، جنگ را به ما تحمیل کردند.
وی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها و دانشجویان در هشت سال دفاع مقدس، افزود: نقش سازنده و تاثیرگذار دانشگاه‌ها و دانشجویان را در مدیریت جنگ، کمک به سازماندهی، طراحی، امور تکنولوژی و پشتیبانی جنگ نمی‌توان نادیده گرفت.
حجت الاسلام و المسلمین فندرسکی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی شاهرود، با بیان دستاورد‌های انقلاب اسلامی و اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص اذن جهاد، خاطر نشان کرد: اگر انسان به خاطر خداوند در میدان نبرد جان خود را فدا کند خداوند قطعا اجر ویژه‌ای برای او قائل خواهد شد.
وی با بیان اینکه دفاع در جامعه بشری امری لازم و واجب است، به بیان اهمیت جایگاه و نقش شهدا در جامعه پرداخت.
حاضران در این مراسم پس از قرائت فاتحه ای، با نثار گل یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها