سید ساجد یعقوبی
دبیر راهیان نور سپاه حضرت عباس (ع) در گفت و گو با «بسیج»؛
دبیر راهیان نور سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: انتقال فرهنگ ایثار، مقاومت، شهادت و جهاد به نسل‌های آتی انقلاب اسلامی یکی از ضروریات در کشور است و این برنامه از اهداف اصلی راهیان نور استان اردبیل می‌باشد.
کد خبر: ۹۰۶۸۵۷۴
|
۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آتی انقلاب از ضروریات مهم در کشور است
سرهنگ پاسدار صالح زارعی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار بسیج اردبیل اظهار داشت: دوران ۸ سال دفاع مقدس سند هویت ملت ایران است و یکی از کاربردی‌ترین روش‌های با این سند هویتی معرفی و شناخت اردو‌های راهیان نور است به این منظور برای آشنایی نسل جوان و نسل‌های بعدی جامعه مخصوصا دانش آموزان با ارزش‌های دفاع مقدس و آرمان‌ها و رشادت‌های شهدا اردو‌های راهیان نور به مناطق‌های عملیاتی شمالغرب و جنوب کشور برنامه ریزی شده است.
 
دبیر ستاد راهیان نور سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل: با توجه به حضور پرشور زائرین دانش آموزی گفت: ده هزار نفر دانش آموز استان اردبیل در غالب اردو‌های زیارتی راهیان نور جهت بازدید از مناطق عملیات شمال کشور عازم این مناطق خواهند شد.

مسئول اردویی سپاه حضرت عباس(ع) گفت: هدف از اعزام به مناطق علملیاتی را آشنایی نسل جدید با فرهنگ ایثار و شهادت و رشادت‌های شهدا و رزمندگان عنوان کرد و گفت: انتقال فرهنگ ایثار، مقاومت، شهادت و جهاد به نسل‌های آتی انقلاب اسلامی یکی از ضروریات در کشور است و این برنامه از اهداف اصلی راهیان نور استان اردبیل می‌باشد.

وی گفت: دانش آموزان با حضور در این مناطق عملیاتی که یک روز مردان بزرگی در این سرزمین قدم برداشتند، به فرمایشات امام خامنه‌ای که فرومدند: "راهیان نور یک سنت حسنه است برای پیشگری از دو آسیب تحریف و فراموشی" لبیک گفتند.

دبیر ستاد راهیان نور سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با اشاره به برنامه‌های ویژه این اردو‌ها اضافه کرد: از ویژه برنامه‌های این اردو شرکت زائرین در نمایش فرهنگی و بصیرتی علمداران ولایت می‌باشد که در این نمایش تلاش شده است که به صورت میدانی گوشه‌هایی از رشادت‌های رزمندگان شهدای لشکر عاشورا و رشادت‌های این لشکر در طول هشت سال دفاع مقدس و جنایات اشرار و منافقین کوردل و رژیم غاصب به روی مردمان و ساکنان مناطق مرزنشین و بمباران شیمیایی مردم سردشت و گوشه‌هایی از جنایات داعش و رشادت‌های شهدای مدافع حرم برای زائرین به نمایش گذاشته شده است.

زارعی ادامه داد: همچون رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج که برگزا شد، امروز دانش آموزان با مقام معظم رهبری عهد و پیمان بستند و با حضورشان در یادمان‌ها شهدا و مناطق عملیاتی یادو خاطره و نام شهدای والامقام را زنده نگه میدارند و در این راستا دانش آموزان در یک سفر معنوی ۲ روزه حضور خواهند داشت و از یادمان های شهدای ارومیه، شهید بروجردی و شهدای تمرچین بازدید خواهند کرد.

مسئول سازمان اردویی راهیان نور استان اردبیل تصریح کرد: امسال تلاش شده است در مقایسه با سال‌های پیش از نظر محتوا و کیفیت اقدامات مؤثری برای اثربخشی این عملیات عظیم فرهنگی صورت گیرد.

زارعی با بیان این که اردو‌های راهیان نور تاثیرگذاری بسیار قابل توجهی در ارتقای معنویت جامعه دارند اظهار کرد: تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی در جامعه بسیار حائز اهمیت است و کسانی که به این اردو اعزام شده‌اند معنویت سرشار این اردو‌ها را بیشتر درک می‌کنند که به همین منظور سعی بر این است که اعزام کاروان‌ها به این مناطق مقدس استمرار یابد.

وی اضافه کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس متعلق به هیچ قشری نیست، بلکه همگان، مخصوصا نسل سوم و چهارم انقلاب باید از رشادت‌ها و شجاعات‌های زنان و مردانی که با بصیرت و آگاهی در مقابل متجاوزان ایستادگی کردند آگاه باشند.
 
گفت و گو از: سید ساجد یعقوبی
ارسال نظرات