خبرهای داغ:
مدیرکل بهزیستی استان قزوین

کارتهای شهروندی برای تردد رایگان معلولان توزیع می شود

وارثی گفت: به همت شورای اسلامی شهر قزوین و شهردار محترم، کارتهای شهروندی برای معلولان خیلی شدید برای اولین بار در کشور تهیه شده و در اختیار معلولان قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۹۰۷۰۷۱۶
|
۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین،مراسم تجلیل از مدال آوران بازی های پارالمپیک آسیایی با حضور جامعه معلولان و نیز مسوولان متولی ورزش معلولان در سالن شهید بابایی قزوین برگزار شد.
 
علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین در این مراسم بیان کرد: در حوزه ورزش متولی نیستیم اما از نهادهایی که در ایجاد فضاهای ورزشی برای جامعه معلولان تلاش می کنند سپاسگزاریم.
 
وی گفت: به همت شورای اسلامی شهر قزوین و شهردار محترم، کارتهای شهروندی برای معلولان خیلی شدید برای اولین بار در کشور تهیه شده و در اختیار معلولان قرار خواهد گرفت.
 
مدیر کل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: هر سه ماه یکبار این کارتها به مبلغ ۳۰۶ هزار تومان شارژ خواهد شد و بالغ بر یک میلیارد تومان از هزینه این کارتها توسط شهرداری و شورای شهر پرداخت شده است.

افتتاح پنجمین پارالمپیاد ورزشی 
 
در ادامه احمدی مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین عنوان کرد: براساس برنامه ریزی کمیته پارالمپیک از ۲۴ مهرماه بیش از سی برنامه در همه استانها درحال برگزاری است که این برنامه ها در استان قزوین با مشارکت بهزیستی هیات ورزش های جانبازان و معلولین، شهرداری، هیات ورزش های نابینایان و‌کم بینایان، هلال احمر و آموزش و پرورش استثنایی استان انجام شده است.
 
وی گفت: دیروز افتتاحیه پنجمین پارالمپیاد ورزشی انجام شد.
 
همچنین هادی پور، مدیرعامل کانون توانا بیان کرد: ده درصد جمعیت استان حدود ۲۵ هزار نفر را معلولین  تشکیل می دهند.
 
وی گفت: کودکان معلولی که ورزش می کنند اعتماد به نفس بالایی دارند و بهتر از سایرین می توانند تحصیل کنند. اگر فضاهایی برای ورزش معلولان ساخته شود آنها می توانند در جامعه حضور موثرتری یابند.
 
در پایان این مراسم از مدال آوران بازیهای پارالمپیک آسیایی با اهدای هدایایی تجلیل شد.
 
 
1010/پ20/ب
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها