خبرهای داغ:
سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شاهرود:

خوشنویسی بازتاب ذوق واندیشه هنرمند است

سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شاهرود گفت: هنر خوشنویسی، بازتاب ذوق و اندیشه و به بیانی حکایت رابطه‌ی تنگاتنگ انسان با زندگی است.
کد خبر: ۹۰۷۱۲۴۸
|
۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مهدیان در حاشیه بازدید از دفتر انجمن خوشنویسان شاهرود گفت: خوشنویسی یکی از هنر‌هایی است که پرداختن به آن می‌تواند شور، اشتیاق و نشاط را در افراد جامعه گسترش دهد.
وی گفت: بالاترین هنر بصری در جهان اسلام خطاطی است، به ویژه نوشتن متون قرآن مجید که نفسِ هنر دینی بشمار می‌رود.
دبیرشورای فرهنگ عمومی شاهرود افزود: هنرمندان خوشنویس با دقت، ظرافت و حوصله‌ای بی بدیل کاغذها، سردر‌ها و... را چنان حیات و جنبشی می‌بخشند که هر بیننده به ذوق می‌آید.
وی خاطر نشان کرد: با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف درسطح شهر به بیان این هنر زیبا پرداخته و اداره فرهنگ وارشاد اسلامی حمایت خود را از این هنر اعلام میدارد.
مسئول انجمن خوشنویسان شاهرود نیز در این بازدید گفت: خوشنویسی، شناسنامه‌ی خلقیات هنرمندان است و بازتابی از معنویت و سادگی، با هم بودن و کنار هم زیستن است.
وحید امینیان افزود: هنرخوشنویسی هنر عشق است که با سایر هنر‌ها متفاوت بوده و با ارزانترین راه می‌توان به آن دست پیدا کرد.
مسئول انجمن خوشنویسان شاهرود گفت: آزمون‌های خوشنویسی دردوره‌های مختلف با حضور اساتید برجسته دراین انجمن برگزار شده است.
وی افزود: استعداد‌های خوبی در این انجمن گرد هم آمده و برای اعتلای هنر خوشنویسی با عشق و علاقه به مسیر خود ادامه می‌دهند.
امینیان ضمن قدردانی از حضور سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شاهرود گفت: آمادگی برگزاری برنامه‌های مختلف با همکاری دیگر دستگاه‌ها در جهت بالا بردن سطح کیفی دانش هنر خوشنویسی در شهرستان را داریم.
 
خوشنویسی بازتاب ذوق واندیشه هنرمند است
ارسال نظرات
پر بیننده ها