یعقوب قادری
حجت الاسلام عبدی در جمع بسیجیان حوزه اصناف سپاه ناحیه اراک
حجت الاسلام عبدی در جمع بسیجیان حوزه اصناف گفت :مسئولان باید برای از بین بردن فقر، بیکاری و ایجاد رفاه برای مردم احساس مسئولیت کنند و طوری رفتار نکنند که زندگی آنها با مردم فرق داشته باشد
کد خبر: ۹۰۷۲۳۷۹
|
۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرنگارخبرگزاری  بسیج استان مرکزی از اراک ؛ حجت الاسلام عبدی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اراک در همایش بسیجیان حوزه اصناف با اشاره به آیه 267 سوره بقره درباره ضرورت مبارزه با فقر گفت : مبارزه با فقر یک مساله اخلاقی است و می‌توان از آن پیروی دینی و اخلاقی داشت،فقر پیوند نزدیکی با مشکلات اجتماعی دارد و افرادی که نتوانند از ضرورت‌های قانونی برای بهبود وضعیت خود استفاده کنند مرتکب جرم می‌شوند.
وی افزود: فقر و نابرابری یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده اجتماعی بوده و ثابت شده است بسیاری از بیماری‌های قلبی و عروقی به فقر ارتباط دارد ،کسی که فقیر است زودتر مریض می‌شود و امید به زندگی کمتری دارد.
حجت الاسلام عبدی خاطر نشان کرد: امروز گرانی مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده، همه مردم از نظر معیشتی در زحمت هستند.
وی بابیان اینکه گرانی، فقر و بیکاری برخلاف موازین اسلام است و لازم است فکری برای حل این مشکل شود، ادامه داد: مسئولان درخدمت رسانی طوری عمل کنند که مردم از نظر اقتصادی مشکلی نداشته باشند.
عبدی افزود: در اسلام آمده است که باید بین همه مردم، مساوات باشد و همه در سطوح مختلف زندگی با هم توازن داشته باشند،زندگی مسئولان با مردم فرق نداشته باشد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اراک افزود:فقر و نداری می تواند مهم ترین عامل افزایش نا بسامانی های اجتماعی در کشور باشد و مسوولان امر تا می توانند برای افزایش اشتغال در کشور تلاش کنند.
عبدی گفت: روایت پیامبر اکرم(ص) است که فرمودند« کسی که شب سیر بخوابد در حالی که همسایه او گرسنه سر بر بالین گذاشته او مسلمان نیست»، این مسئله نشان می دهد، اسلام مخالف فقر است و تمام تلاش اهل بیت(ع) براین بود همه مردم در یک سطح زندگی کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: برای ریشه کن شدن فقر، لازم است همه مردم کمک کنند تا در اسلام فقیری وجود نداشته نباشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات