به همت حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی ۷ سپاه ناحیه یاسر مشهد:

طرح توجیهی شهید «بهنام محمدی» در شهرک غرب مشهد برگزار شد

به همت حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی ۷ سپاه ناحیه یاسر مشهد و سپاه ناحیه سلمان مشهد همایش مشترک توجیهی و افتتاحیه طرح شهید «بهنام محمدی» با حضور فرماندهان، مربیان و سرگروه‌های این طرح برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۷۲۸۴۰
|
۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، این مراسم با حضور سرگرد پاسدار صبوری؛ فرمانده سپاه ناحیه سلمان مشهد؛ سرگرد پاسدار شهابی فر؛ جانشین فرمانده سپاه ناحیه یاسرمشهد، مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۷، مسئول معاونت مقطع متوسطه آموزش و پرورش ناحیه ۷، معاونت‌ها و مدیران مدارس ناحیه ۷، معاونت‌های  تربیت و تعالی نواحی سه گانه، فرماندهان حوزه ۷ دانش آموزی خواهر و برادر ناحیه یاسر، و مربیان برنامه طرح شهید «بهنام محمدی» برگزار شد.

سرگرد پاسدار صبوری فرمانده سپاه ناحیه سلمان اظهار داشت: بهتر است طرح شهید «بهنام محمدی» در قالب یک طرح بیان نشود بلکه به عنوان برنامه شهید «بهنام محمدی» در سطح آموزش و پرورش، بسیج و سپاه صورت پذیرد.
 
وی افزود: هدف اصلی این برنامه پیوند بین مدارس، مساجد و خانواده است. نکته‌ای که خیلی حائز اهمیت است و شاید به خود ما بر می‌گردد این است که ما اصطلاحا می‌گوییم جذبه‌ای عمل کردن یعنی جبهه‌ای نشدن عزیزان دغدغه‌مند انقلاب و نظام که به هر حال مساجد کار نوسان را انجام می‌دهند، مدارس کار خودشان را انجام می‌دهند، پایگاه‌های بسیج کار خودشان را انجام می‌دهند و خانواده‌ها کار‌های تربیتی خودشان را انجام می‌دهند، اما این‌ها هیچ وقت در یک جبهه با هم جمع و همگرا نشدند.
 
صبوری خاطرنشان کرد: یک زاویه نگاه هم سمت دشمنی دشمن است؛ دشمن از دشمنی اش دست بر نمی‌دارد و ذاتش دشمنی کردن است. دشمن از همه ظرفیتش استفاده می‌کند؛ ما برای مقابله با چنین دشمنی که اصطلاحا جنگ هوشمند راه انداخته و از همه ظرفیتش در همه ابعاد به ما ضربه می‌زند می‌بایست جبهه‌ای عمل کنیم و تمام ظرفیت خودمان را پای کار بیاوریم به عنوان مثال اگر مدارس ما با تمام قوا کار می‌کنند، اما این تمام قوا کار کردن آن‌ها باز هم پاسخ گوی مقابله و مواجهه با جنگ نرم دشمن از لحاظ تربیتی نسل جوان نیست.
 
وی عنوان داشت: مساجد، خانواده‌ها و دیگر نهاد‌های فرهنگی حتی، باید خودشان را موظف بدانند و بیایند درون این جبهه و نقش بگیرند؛ تقسیم کار و تقسیم مسئولیت صورت بگیرد. برنامه شهید «بهنام محمدی» این هدف را دنبال می‌کند.

در ادامه، مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۷ مشهد کمالی ضمن تشکر از دست اندرکاران این طرح بیان کرد: یکی از کار‌هایی که قرار است در اینگونه طرح‌ها و برنامه‌ها به آن برسیم حرکت در مسیر انقلاب و در مسیر استحکام بقای انقلاب است؛ مگر طرح شهید «بهنام محمدی» غیر از این را می‌خواهد؟ مگر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی غیر از این را می‌خواهد بیان کند؟ ما باید با رفتار‌های بهینه خودمان اهداف تربیتی نظام را در ذهن، فکر و اندیشه جوانان نهادینه کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها