مسئول عملیات ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیشابور:

آموزش پدافند غیرعامل نیاز ضروری جامعه است

مسئول عملیات ناحیه مقاومت بسیج نیشابورگفت: آموزش مردم محور و فرهنگ سازی در خصوص پدافند غیرعامل نیاز ضروری جامعه است.
کد خبر: ۹۰۷۳۱۵۳
|
۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ علی رستمی در مراسم پدافند غیرعامل در نمازخانه شهدای بسیج  شهرستان نیشابور اظهار داشت: بشر برای حفاظت از دستاورد‌های خود نیاز به امکاناتی داشت تا بتواند از این ابزار و وسایل نگهداری کند.

وی حفر خندق، غارنشینی و ساختن برج و بارو در اطراف شهر‌ها و روستا‌ها در گذشته را مصادیق پدافند غیر عامل دانست وگفت: این نمونه‌ها روز به روز در سده‌های بعد با توجه به پیشرفت بشر و مواجهه با مخاطرات جدید اشکال متنوع تری پیدا کرد که کشور‌ها در نهایت مجبور به تشکیل یک سازمان به نام پدافند غیرعامل شدند که به صورت رسمی فعالیت کند.

وی افزود: در سال ۸۲ به فرمان مقام معظم رهبری سازمان پدافند غیر عامل با اهداف مختلف کاهش توانایی دشمن، تعدیل آسیب پذیری، کاهش خسارت، صرفه جویی، کاهش هزینه‌های تسلیحاتی و سایر هزینه‌ها در کشور شکل گرفت.

رستمی پدافند غیر عامل را رعایت اصول ایمنی در برابر تهدید‌ها و حوادث طبیعی و غیر طبیعی در حوزه‌های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: رعایت اصول پدافند غیر عامل سرمایه‌ای است که از شخصیت، جان و امنیت همه جانبه در تمام حوزه‌ها حفاظت می‌کند و همان اقتصاد مقاومتی است.

وی نقش بسیج را در نهادینه کردن فرهنگ پدافند غیر عامل مهم و اساسی دانست و افزود: بسیج از مهم‌ترین و اساسی‌ترین نهاد‌های فرهنگی است که می‌تواند در فرهنگ سازی و مشارکت نسل آینده در زمینه اهمیت و اهداف پدافند غیر عامل در جامعه نقش موثری داشته باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها