خبرهای داغ:
بسیج گزارش می دهد:

شمارش معکوس برگزاری کنگره ملی شهدای قزوین

شمارش معکوس جهت برگزاری بزرگترین اتفاق فرهنگی استان آغاز شده و مسوولان کمیته های مختلف کنگره در تکاپوی آخرین رصدها و اجرای آخرین برنامه های کمیته های مربوطه هستند. انسجامی خاص بین قشرهای مختلف به وجود آمده تا مراسمی در خور و در شأن شهدا و نام و آوازه استان قزوین اجرا شود.
کد خبر: ۹۰۷۳۵۷۴
|
۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸

خبرگزاری بسیج قزوین: گاهی دلهره ای شیرین به جانمان می افتد مثل وقتیکه قرار است مراسمی خاص در خانه برگزار شود و میهمانانی عزیز به خانه بیایند و اعضای خانواده، دلهره سنگ تمام گذاشتن برای مهمانان را داشته باشد. حالا دیگر همه استان یک خانواده هستند که خانه را برای ورود میهمانان، جهت حضور در مراسم عزیزترین فرزندانشان آماده می کنند.
دیروز آخرین نشست سیاستگذاری کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین با حساسیتی ویژه مبنی بر اتمام کارهای باقیمانده با حضور مسوولان ارشد استان برگزار شد و قرارهای آخر بسته شد. وظایف یک به یک بیان شد و عملکردهای کمیته ها بازگو شد.
به نظر می رسد بخش بزرگی از کار انجام شده و در اجرای امور مطمئنا خود شهدا هم حضور دارند.
برگزاری آخرین شورای سیاستگذاری کنگره ملی سه هزار شهید استان
در راستای آخرین نشست ستاد کنگره عبدالمحمد زاهدی رئیس ستاد کنگره سه هزار شهید استان قزوین در گفتگو با خبرنگار بسیج بیان کرد: آخرین شورای سیاستگذاری کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین انجام شد و طبق تصمیم گیری های نهایی، امور باقیمانده نیز طی چند روز آینده به پایان می رسد.
وی گفت: این گنکره از ۲۰ آبانماه با پنج اجلاسیه دانش آموزی، فرهنگیان، دانشجویان، جامعه زنان و در نهایت ۲۴ آبان اجلاسیه پایانی با حضور خانواده معزز شهدا انجام می شود.
استاندار زاهدی اظهار کرد: امروز وظیفه ما این است که با یادآوری نقش شهدا در به ثمر رساندن انقلاب و استقلال کشور، به این عزیزان ادای دین کنیم که برگزاری کنگره یکی از راههای یادآوری ایثار شهدای گرانقدر است و در همین راستا همه دستگاههاو اقشار مختلف مردم مانند اصناف، پای کار هستند.
وی ضمن اشاره به مهمترین اهداف برگزاری کنگره عنوان کرد: دفاع مقدس و انقلاب اسلامی مهمترین مقطع تاریخی نظام و انقلاب است و باید بتوانیم ارزش های انقلاب را که با دست خالی کسب کرده ایم حفظ کنیم و مهمترین دلیل برای حفظ ارزشهای انقلاب، خون شهدای مظلومی است که بر زمین ریخته شد.
در راستای برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان، برنامه های مختلفی طراحی و برگزار شده که می توان به برگزاری یادواره های مختلف شهرستانی و نصب المانهای مرتبط با شهدا اشاره کرد به تغییر حال و هوای شهر کمک شایانی کرده است.
در همین خصوص سردار شاهرخی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در گفتگو با خبرنگار بسیج بیان کرد: نمایشگاه فرهنگی رزمی در حاشیه اجلاسیه برگزار می شود و دستاوردهای نظام در معرض دید مردم قرار خواهد گرفت.
وی گفت: این نمایشگاه شامل دستاوردهای انرژی هسته ای با مساعدت دکتر صالحی بوده و تلاشهای فرزندان این خاک و بوم در همین خصوص به نمایش گذاشته می شود.
دبیرکل ستاد کنگره سه هزار شهید استان قزوین اضافه کرد: همچنین در همین نمایشگاه، دستاوردهای هوا و فضا و بازگویی فعالیتهای دفاع مقدس در معرض دید مردم قرار می گیرد. همچنین در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای قزوین فضاسازی شهری در تمام شهرهای تابعه از جمله نصب المانها و تمثال شهدا، نصب تابلو شهدا بر سردر کوچه های شهر، بیلبوردها و مرمت قبور مطهر شهدا و غیره انجام شده است.
سردار شاهرخی عنوان کرد: شاهد وحدت و هم افزایی کم سابقه ای در استان هستیم که نمونه این پدیده را در مقاطع دفاع مقدس‌‌شاهد بودیم و از مسوولان و دست اندرکاران اجرایی امر، می خواهیم امور باقیمانده پیگیری شود.
با تمام این اوصاف، استان قزوین در این واپسین روزهای باقیمانده، منتظر برگزاری اتفاق فرهنگی بزرگی است که طی آن بار دیگر نام فرزندان غیور و دلاورش بر بلندای قله های افتخار، خوانده شود و یاد روزهای پرالتهاب دفاع مقدس زنده شود.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها