خبرهای داغ:
معاون فرماندار نهاوند:

همه دستگاه‌ها برای ریشه‌کنی بی‌سوادی باید پای کار بیایند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار نهاوند گفت: ریشه‌کنی بی‌سوادی وظیفه ای نیست که فقط بر عهده آموزش و پرورش و اداره سوادآموزی باشد؛ بلکه سایر دستگاه‌ها باید پای کار بیایند.
کد خبر: ۹۰۷۷۴۴۶
|
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵

همه دستگاه‌ها برای ریشه‌کنی بی‌سوادی باید پای کار بیایندبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، مهدی جلالوند در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی با انتقاد از عدم حضور تعدادی از روسای ادارات در این جلسه اظهار داشت: ریشه‌کنی بی‌سوادی وظیفه ای نیست که فقط بر عهده آموزش و پرورش و اداره سوادآموزی باشد؛ بلکه سایر دستگاه‌ها باید پای کار بیایند.

وی افزود: برای اینکه اهمیت موضوع مشخص شود، میزان همکاری ادارات با اداره سوادآموزی برای شناسایی بی‌سوادان شهرستان، یکی از شاخص‌های ارزشیابی آنها قرار خواهد گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار نهاوند با بیان اینکه زیبنده نیست که حتی یک نفر بی سواد در شهرستان داشته باشیم، اظهار کرد: اگر تا به امروز در این زمینه کوتاهی‌هایی هم شده است، از امروز به بعد هیچ‌گونه کم کاری و کارشکنی از سوی هیچ اداره‌ای را نمی‌پذیریم و برای پیشبرد بهتر کارها، در فرمانداری نیز یک کارشناس را مسئول پیگیری امور شورای سوادآموزی می‌کنیم.

وی یکی از مشکلات سد راه ریشه‌کنی بی‌سوادی را نداشتن آمار دقیق از تعداد بی‌سوادان شهرستان دانست و بیان داشت: لازم است با کمک بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و مراکز بهداشت روستاها، آماری دقیق از تعداد بی‌سوادان شهرستان به دست بیاوریم تا بتوانیم برنامه‌ریزی بهتر و دقیق‌تری داشته باشیم.

جلالوند یکی از راه‌های موثر در ترغیب بی سوادان برای ثبت نام و شرکت در کلاس‌های سوادآموزی را تاکید ائمه جماعات و روحانیون مساجد بر ضرورت سوادآموزی دانست و متولیان مساجد، حسینیه‌ها و زینبیه‌ها را مکلف کرد که در راستای تامین محل برای تشکیل کلاس‌های سوادآموزی، کمال همکاری را با اداره سوادآموزی داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات