سید ساجد یعقوبی
فرمانده سپاه حضرت عباس(ع)؛
فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل رشادت‌های رهبر معظم انقلاب، شهید چمران و ظهیرنژاد از فرماندهان ارتش آن زمان در جریان آزادسازی خرمشهر را یادآور شد و گفت:سوسنگرد با پیمان خون و شهادت آزاد شد.
کد خبر: ۹۰۷۸۹۷۰
|
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴

سوسنگرد با پیمان خون و شهادت آزاد شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سردار سرتیپ دوم پاسدار جلیل بابازاده در جمع دانشگاهیان استان با بیان اینکه اساتید انقلابی در دانشگاه‌ها در واقع سرداران علم و فناوری هستند، اظهار داشت: اساتید انقلابی سبب رشد و شکوفایی جوانان کشور شده و زمینه پیشرفت و تعالی کشور را فراهم می‌کنند.

وی ضمن گرامیداشت ایام ماه ربیع الاول خصوصا سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص نهضت روایتگری اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی نهضت روایتگری سبب بازخوانی سختی‌ها و مهنت‌های دوران دفاع مقدس در بین نسل جوان می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل ضمن گرامیداشت تبریک هفته بسیج یاد و خاطره شهدای عملیات سوسنگرد در اردبیل گفت: شهید سید جعفر خراسانی از شهدای بزرگ اردبیل حاضر در این عملیات بود که در کنار شهید چمران رشادت های فراوانی از خود نشان داد بطوری که می‌توان گفت شهید سید جعفر یک انقلابی قبل از انقلاب بود.

بابازاده با بیان اینکه شهید چمران از بنیانگذاران جنگ های نامنظم در جهان محسوب می شود، خاطر نشان کرد؛ امثال شهید سید جعفر خراسانی که با ادبیات جنگ بی گانه نبودند و ذاتا جبهه ای بودند با ورود به عرصه دفاع مقدس جانانه از حقوق مردم ایران دفاع کردند.

وی به شهدای دوران دفاع مقدس نیز اشاره کرد و با بیان اینکه شهدای انقلاب و ایران اسلامی اهل جناح و سیاست نبودند به تبیین حماسه 26 آبان، سالروز آزادسازی سوسنگرد پرداخت و گفت: زمانی که نفاق در ارکان کشور نفوذ کرده بود رزمندگان اسلام با دستان خالی جلوی ابرقدرت های جهان ایستادند و با خلق حماس هایی چون آزادسازی سازی سوسنگرد، خرمشهر و مهران مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی زدند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل رشادت‌های رهبر معظم انقلاب، شهید چمران و ظهیرنژاد از فرماندهان ارتش آن زمان در جریان آزادسازی خرمشهر را یادآور شد و گفت:سوسنگرد با پیمان خون و شهادت آزاد شد.

وی از شهید تجلایی به عنوان فرمانده نیروهای آذری در جریان آزادسازی سوسنگرد نام برد و گفت: اگر تدابیر رهبر معظم انقلاب در آن جریان نبود خوزستان سقوط می کرد و با سقوط خوزستان در واقع عراق به اهداف خود دست پیدا می‌کرد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس از نیروی توکل و ایمان به خدا به عنوان نیروی حاکم بر آزادسازی سوسنگرد نام برد و گفت: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب چون از روح و تفکر توحیدی برخوردارند توانستند کشور را از شرایط سخت و توطئه های بی امان دشمنان اسلام به سلامت عبور دهند.

بابازاده به تاکتیک های رزم در جهان اشاره کرد و گفت: زمانیکه یک کشور با بحران 180درجه رو به رو می شود یا باید به مذاکره تن بدهد یا اینکه قسمتی از خاک خود را تقدیم دشمن کند و یا به دشمن امتیاز بدهد.

وی افزود: این بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی در ایران است که طی جنگ 8 ساله با استکبار جهانی با پشتیبانی بیش از 40 کشور جهان نه تنها از تنگنا ها به سلامت عبور کردیم بلکه هیچگونه امتیازی به دشمن هم نداده و حتی در اواخر نیز سوار بر جنگ بودیم و به پیروزی های چشمگیر نیز دست پیدا کردیم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس به بیانات امام خمینی(ره) در دوران جنگ اشاره کرد و با بیان اینکه سخنان امام(ره) در عین کوتاهی ، روحیه بخش و راهگشا بودند افزود: ما به خاطر ادای تکلیف از کشور در برابر تهاجمات دشمنان اسلام دفاع کردیم و در برابر این هدف مقدس، شکست و پیروزی مفهومی ندارد.

وی خطاب به افرادی که به خاطر برخی مشکلات پیش پا افتاده از آمریکا می ترسند و دم از مذاکره می زنند نیز گفت: اگر چند روز با ما همراه شوید و خلوص و اخلاص رزمندگان بی ادعای اسلام را به عینه ببینید تمام ترس هایتان از استکبار خواهد ریخت.

بابازاده با بیان اینکه شهدای ما مظلومانه به شهادت رسیدند ،گفت: کسانیکه به حقوق شهدا خیانت کنند، عاقبت به خیر نخواهند شد.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل رشادت‌های شاه اسماعیل صفوی در جنگ چالدران را یادآور شد و گفت: چنین شخصی وقتی در میدان جنگ ان هم در برابر گلوله های توپ لباس رزم می پوشد و پا به میدان جنگ میگذارد وقتی می خواهند جلویش را بگیرند می گوید: اگر جسم من تکه تکه شود اما ایران تکه تکه شده یکپارچه شود برای من کشته شدن دن جنگ گواراتر است.

وی اظهار کرد: پس افرادی که امروز شبهه پراکنی می کنند حتی حداقل به تاریخ نگاه کرده و از افرادی چون شاه اسماعیل درس بگیرند و به کشور و ملت خود خیانت نکنند.

بابازاده به تبیین شرایط سخت کشور در دوران جنگ تحمیلی پرداخت و گفت: جنگ ایران با عراق در واقع جنگ با طبیعت، اقتصاد و سیاست بود و رزمندگان اسلام با دستان خالی ثابت کردند که می توان با دستان خالی تنها با اراده و ایمان با دشمن جنگید و پیروز شد.

وی به نقش اساتید دانشگاه و دانشجویان در تداوم راه شهدا و ادامه مسیر انقلاب اشاره کرد و گفت: اساتید انقلابی در دانشگاه ها در واقع سرداران علم و فناوری هستند چراکه این اساتید باعث رشد و شکوفایی جوانان کشور شده و زمینه پیشرفت و تعالی کشور را فراهم می کنند.

دانشجویان بایستی همت و تلاش مضاعف در رشد و اعتلای کشور  داشته باشند

عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و شکست حصر سوسنگرد، گفت: شهدا زمانی از جان خود گذشتند تا از خاک کشور و نظام و انقلاب اسلامی دفاع کنند.

وی با تاکید بر اینکه ما به عنوان اساتید دانشگاه باید در بحث آموزش و تدریس نسبت به تربیت دانشجویان بیشتر اهتمام بورزیم، افزود: دانشجویان هم بایستی همت و تلاش مضاعفی در افزایش مهارت و توانمندی داشته باشند، تا در رشد و اعتلای کشور بیشتر نقش ایفا کنند.

حبیبی با تاکید بر اینکه مدیران باید شبانه روزی تلاش کنند تا در راه سازندگی کشور مثمرثمر واقع شوند، تصریح کرد: همه ما باید برای کاهش مشکلات کشور تلاش کنیم و بهترین روش این است که هر کس در جایگاه خودش بیشتر از قبل تلاش و کار کند.

وظیفه ما خدمت رسانی به مردم و ایجاد نوآوری است

حجت الاسلام عبدالله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل نیز با بیان اینکه امروز باید با حقایقی که در هشت سال دفاع مقدس اتفاق افتاده است آشنا شویم و بدانیم چه کسانی ایثارگری کردند تا انقلاب اسلامی به ثمر برسد، افزود: وقتی سوسنگرد در دست دشمن بود، فداکاری رزمندگان اسلام و مردم دست به دست هم داد تا دشمن را فراری دهد.

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی به فضل الهی و به برکت خون شهدا و رهبری داعیانه مقام معظم رهبری از لحاظ امنیت و مقاومت جزو کشورهای برتر در سطح جهان است، ادامه داد: امروز دانشگاهیان باید جوابگوی عملیات روانی دشمن باشند و آنرا مدیریت و درمان کنند.

حسنی با بیان اینکه وظیفه ما خدمت رسانی به مردم و ایجاد نوآوری است، افزود: انتظار می رود امروز اندیشمندان و دانشگاهیان در جبهه سازندگی، علمی، فرهنگی و پیشرفت الگوی جامعه باشند.

گفتنی است در ادامه صادق پام از آزادگان دوران دفاع مقدس به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت. همچنین از صادق پام رزمنده حاضر در شکست حصر سوسنگرد و خانواده های شهیدان تقاعدی، حجتی، خراسانی و فضابخش به عنوان خانواده های شهدای سوسنگرد تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات