استاد حوزه علمیه اهل سنت در جشن وحدت تربت‌جام:

فتح «بیت‌المقدس» روز جشن واقعی ما مسلمین است/ به‌دور از تعصبات و هدفمند جشن مشترک وحدت را برگزار می‌کنیم

یکی از اساتید حوزه علمیه اهل سنت تایباد با تأکید به این‌که مبارزه تا آزادی قبله اول مسلمین ادامه دارد گفت: فتح «بیت‌المقدس» روز جشن واقعی ما مسلمین است.
کد خبر: ۹۰۸۰۰۲۶
|
۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ مولانا فقهی سلجوقی در جمع مردم شیعه و اهل سنت تربت‌جام با تبریک میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) و تقارن آن با هفته بسیج گفت: پیامبر(ص) رحمت اللعالمین بود، رحمت، الفت و مهربانی ختم المرسلین شامل همه بشریت شد به‌طوری‌که سیاست ایشان از دیانتشان جدا نبود و به‌طور عملی به ابعاد انسانی احترام می‌گذاشتند.

وی با اشاره به رسالت برپایی جشن‌های وحدتی با تأکید بر مبارزه جدی تا آزادی قبله اول مسلمین یادآور شد: فتح «بیت‌المقدس» روز جشن واقعی ما مسلمین است که به شکرانه آن دو رکعت نماز در همان‌جا به پا می‌داریم و ندای عدالت‌خواهی پیامبر رحمت و مهربانی را در کاخ‌های ظلم و استبداد با صدای بلند فریاد می‌زنیم.

وی با اشاره به این‌که مردم این منطقه وحدت خیز به‌دوراز تعصبات کورکورانه، معنادار و هدفمند جشن وحدت مشترک می‌گیرند، تصریح کرد: ما وقتی می‌توانیم دین خود را به نبی مکر اسلام ادا کنیم که کلید‌های بیت‌المقدس به دستمان بیفتد و رژیم غاصب صهیونیستی را بعد از هفتادسال مثل یک غده سرطانی به زباله‌دان تاریخ بیندازیم، آن روز جشن واقعی هر مسلمان آزادی‌خواه و عدالت‌خواهی است.

این روحانی اهل سنت مهم‌ترین مؤلفه‌های رسالت پیامبر اسلام را ابلاغ پیام صلح، دوستی، محبت، اخوت، مودّت، برادری، انسانیت و معاشرت همه ادیان و مذاهب برشمرد و تصریح کرد: پیامبر اسلام و اهل‌بیتش (ع) امتی صاحب رسالت تربیت کردند که در خون و رگ ما ریشه دوانده و هفته وحدت تجدید میثاق با آرمان‌های نبوت است و بدون تردید باوجود کسانی که دم از حقوق بشر می‌زند و دنیا را پر از اسلحه و آشوب کرده‌اند این تنها اسلام ناب محمدی که جهانگیر خواهد شد.

گفتنی است؛ همزمان با شب دوازدهم ربیع‌الاول میلاد پیامبر اعظم (ص) و سلاله پاکش امام جعفر صادق (ع) و آغاز هفته وحدت جشن وحدت با حضور امامان جمعه و جماعات، فرماندار، نماینده مجلس، مسئولان اجرایی، نظامی، انتظامی و قشر‌های مختلف مردم شیعه و اهل سنت با ویژه‌برنامه‌های مولودی‌خوانی، تواشیح، شعرخوانی و قرائت مقاله در حوزه علمیه فخرالمدارس تربت‌جام باشکوه خاصی برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها