خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه پزشکان اظهار کرد:

اعزام تیم های پزشکی به مناطق مختلف در قالب طرح شهید رهنمون

مسوول بسیج جامعه پزشکی استان قزوین اظهار کرد: به مناسبت هفته بسیج تیم های پزشکی در قالب طرح شهید رهنمون به مناطق محروم اعزام می شوند و قرار است این برنامه به صورت ماهانه ادامه یابد.
کد خبر: ۹۰۸۰۶۵۶
|
۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰

 

دکتر طایفه مسئول بسیج جامعه پزشکان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج ضمن عرض تبریک نسبت به فرارسیدن هفته بسیج، برنامه های بسیج جامعه پزشکی در این ایام را اینگونه شرح داد: برنامه های پیش بینی شده بسیج جامعه پزشکی در این ایام به دو دسته عمومی و تخصصی تقسیم می شوند.
وی ادامه داد: از جمله برنامه های عمومی بسیج جامعه پزشکی در این هفته برگزاری نشست های بصیرتی عمومی با محوریت استکبارستیزی، تبیین دستاوردهای چهل ساله ی انقلاب اسلامی و همچنین وحدت و ضرورت وجود آن در بین جوامع اسلامی که به دلیل تداخل هفته بسیج و هفته وحدت می باشد و البته موضوعات مربوط به یمن طرح بحث شده است.
این مسئول تبیین کرد: در حوزه تخصصیِ برنامه های هفته بسیج در بسیج جامعه پزشکان می توان به ویژه برنامه های تدارک دیده شده از جمله اعزام تیم های بهداشتی، درمانی و مشاوره ای به مناطق محروم استان اشاره نمود.
طایفه افزود: اعزام این تیم ها آغاز شده است و به دو روستای اوانک در الموت و طزرک در بویین زهرا صورت گرفته است. همچنین فردا نیز برنامه اعزام به الموت غربی را در پیش داریم و در روزهای آینده به تمامیِ شهرستان ها از جمله طارم، مهرگان و الوند اعزام خواهیم داشت.
مسئول بسیج جامعه پزشکی اضافه کرد: برنامه ی شاخصی که در این ایام تدارک دیده شده و بسیج جامعه پزشکی در نظر دارد آن را ماهانه و بطور ثابت و مستمر در پیش گیرد، اعزام نیروی درمانی به مناطق مختلف استان تحت عنوان طرح شهید دکتر رهنمون می باشد که البته مقاصد این اعزام ها خاص و از پیش تعیین شده می باشند.
طایفه همچنین تشریح کرد: طرح دیگری که این نهاد در صدد تلاش برای برگزاری آن می باشد، طرحی با عنوان هزار پزشک_هزار مسجد است با این محور که روزانه در وعده های نماز ظهر و عصر و همچنین مغرب و عشا تعدادی پزشک، پرستار، مشاور و ماما به مساجد سطح استان جهت ارائه خدمات اعزام می شوند.
وی تصریح کرد: درخصوص طرح هزار پزشک هزار مسجد اینگونه خواهد بود که 32 مسجد در سطح شهر قزوین، 29 مسجد در البرز، 7 مسجد در تاکستان، 4 مسجد در آبیک، 3 مسجد در بویین زهرا و 1 مسجد در آوج تحت پوشش قرار دارند و نیروهای اعزام شده به مساجد در ابتدا با سخنرانی درخصوص طب سنتی_اسلامی، سبک زندگی طبی اسلامی و مسائل مربوط به تغذیه کار خود را آغاز میکنند.
طایفه ادامه داد: تیم اعزام شده به مساجد در مرحله دوم اقدام به ویزیت رایگان نمازگزاران کرده و درصورت نیاز و همراه داشتن دارو بصورت رایگان به نمازگزاران ارائه میکنند و همچنین در موارد بی بضاعت و یا کم بضاعت درصورت نیاز به ارجاع به پزشکان متخصص بیمار را به مراکز مورد توافق ارجاع میدهند.
طایفه گفت: یک نمونه از این اقدامات روز گذشته افاق افتاده است و بیماری که مشکل دیسک کمر داشته است از طریق پزشک فرم ارجاع دریافت نموده و به مراکز مورد توافق مراجعه نموده است که مراحل درمانی وی رایگان صورت گرفته است.
این مسئول همچنین اظهار داشت پزشک متخصص بانوان نیز جهت رسیدگی به انواع معاینات مخصوص به بانوان و شایر موارد بهداشتی نیز به مساجد اعزام می شوند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: مشاورانی که به مناطق مختلف استان و یا مساجد اعزام می شوند درصورتی که مراجعات خصوصی کمی داشته باشند در صدد برگزاری جلسات مشاوره ی عمومی با اولویت های اعتیاد، آسیب های اجتماعی، مسائل مربوط به فرزندان و خانواده برمی آیند.
1006/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها