رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه تا پایان سال ۹۸ تمامی استان‌ها از امکانات لباس دوربین‌دار پلیس برخوردار خواهند شد، گفت: لباس‌های دوربین‌دار پلیس در حوزه برخورد و رفتار کارکنان کمک زیادی به این مجموعه کرده است.
کد خبر: ۹۰۸۴۵۱۰
|
۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹
تا پایان سال ‌پلیس تمام استان‌ها به لباس دوربین‌دار مجهز می‌شود
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سردار محمد اشرفی بعد از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: یکی از موضوعات تحولی در حوزه آیتی و فناوری دوربین‌های دوربین دار شدن لباس‌های پلیس است که این طرح نتایج بسیار خوبی تا کنون داشته است و سند خوب و محکمی برای جرایم می‌باشد چرا که صحت حادثه و صحنه‌ها متهم یا شاکی یا در عملیات‌های مختلف به خوبی نمایان می‌شود و قابل تشخیص بوده و برای محاکمه و پرونده‌های قضایی عمکرد خوبی را ارائه می‌دهد.

وی بابیان اینکه این طرح در ۵ استان به صورت پایلوت اجرایی شده و تا پایان سالجاری تمامی استان‌ها از امکانات لباس دوربین دار پلیس برخوردار خواهند شد، افزود: لباس‌های دوربین دار پلیس در حوزه برخورد و رفتار کارکنان کمک زیادی به این مجموعه داشته باشد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در ادامه به دیگر اولویت‌های نیروی انتظامی اشاره و تصریح کرد: در بحث توسعه کیفی و کمی شاخص‌های ارائه خدمات انتظامی به مردم عزیز و بهینه سازی این شاخص‌ها ائم از حقوق شهروندی از دیگر مباحث مهم و اولیت دار است.

وی اضافه کرد: بدر همین راستا طبق برنامه ریز‌های انجام یافته در انتهای سال ۹۷ تمامی تحت نظرگاه‌های پلیس مجهز به پوشش تصویری خواهند شد.

سردار شرفی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: در راستای بحث شاخص‌های حقوق شهروندی هم براساس آیین دادرسی کیفری، تکالیفی نسبت به شهروندان به پلیس ابلاغ شده بود که ما مکلف بودیم با برگزاری دوره‌های تعالی و استانداردسازی کارکنان را به مقطعی از مهارت‌ها برسانیم که در هر مرحله‌ای از عملیات انتظامی، شاخص‌های حقوق شهروندی را رعایت کنند.

وی گفت: ارائه خدمات الکترونیکی به مردم و ارائه خدمات آسان با کمترین هزینه و تکریم مردم، مورد تایید ناجاست. رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: یکی از موضوعاتی که ناجا به آن توجه ویژه‌ای دارد، قناعت و صرفه‌جویی در نیروی انسانی است و با توجه به افزایش جمعیت، ارائه خدمات به مردم، به صورت سنتی دیگر جوابگو نیست.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: از مهمترین اولیت‌های ناجا ارائه خدمات الکترونیکی به مردم و ارائه آسان خدمات با کمترین هزینه و تکریم مردم است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۰ میلیون مراجعه به کلانتری‌ها صورت گرفت، افزود: با راه‌اندازی این سامانه‌ها این مراجعه به ۲۵ میلیون بار رسیده است.

سردار شرفی با بیان اینکه در سال گذشته ۷ فقره از کار‌های کلانتری برون‌سپاری شد، گفت: هفت عنوان ماموریت کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها به پلیس+۱۰ برون‌سپاری شده که می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش مراجعه مردم به کلانتری داشته باشد.
وی با بیان اینکه ۴۰ سامانه طراحی شده و آماده کار است، گفت: پیش بینی شده است که اگر بودجه به خوبی تزریق شود، می‌توانیم در این حوزه به خوبی فعالیت کنیم و حضور مردم در کلانتری‌ها را کاهش دهیم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در خصوص اجرای طرح کلانتری سیار در مناطق روستایی و محروم کشور خبر داد و افزود: خدمات پلیس در تمام مناطق جغرافیایی کشور قابل مشاهده خواهد بود که یکی از این‌ها کلانتری سیار در مناطق دور افتاده، روستا‌ها و محروم برای ارائه خدمات مشاوره است.

سردار شرفی در پایان با بیان اینکه تا پایان سال ۹۸ تمامی کلانتری‌ها به متخصص مشاور و مددکار انجام وظیفه خواهند کرد، گفت: با وجود مددکاران و مشاوراه‌ها در تمامی کلانتری‌ها بخشی از مشکلات مردم به دست مشاوران دفع می‌شود.
 
وی با بیان اینکه مردم عزیزمان از حضور بموقع مردم در صحنه‌ها ناراضی هستند، افزود: ما همیشه سعی داشته ایم در محل وقوع حادثه و صحنه‌ها حضور بموقع داشته باشیم، اما عمر ناوگان خودرویی ناجا به ۱۰ سال می‌رسد که خوشبختانه تا حدی به ۵ سال می‌رسد.

در آخر این نشست رئیس پلیس پیشگیری ناجا اظهار داشت: ۷۵ درصدد از پرونده‌های تشکیل شده در کلانتری ها منجر به سازش می‌شود و امیدواریم این سازش‌ها بسیار افزایش یابد چرا که این سازش‌ها به نفع امنیت در جامعه است.
ارسال نظرات