خبرهای داغ:
امام جمعه دامغان:

درس شهید مدرس برای نمایندگان امروز مجلس ایستادگی در برابر استعمار و استبداد است

امام جمعه دامغان گفت: ایستادگی در برابر استبداد و استعمار مهمترین درس ماندگار شهید آیت الله سید حسن مدرس برای نمایندگان امروز مجلس شورای اسلامی است.
کد خبر: ۹۰۸۵۱۱۷
|
۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه های وحدت بخش و بصیرت افزای نماز جمعه این هفته دامغان که با حضور باشکوه و پرشمار مردم دیندار این شهرستان در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد با گرامیداشت دهم آذرماه سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس و روز مجلس، به تبیین چهار درس ماندگار سیره عملی آن شهید والامقام برای نمایندگان امروز مجلس شورای اسلامی پرداخت و اظهار داشت: ایستادگی در برابراندیشه استعماری جدایی دین از سیاست به عنوان یکی از مهمترین شاخصه های شخصیت و تفکر شهید مدرس مطرح است، اندیشه های مخربی که امروز نیز به دنبال نفوذ در مراکز تصمیم ساز کشور و تسخیر ذهن نسل جوان جامعه ما است.

امام جمعه دامغان ایستادگی در برابر استبداد و استعمار را مهمترین درس ماندگار آیت الله مدرس برای نمایندگان امروز مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: شناخت صحیح از دوست و دشمن اسلام و ملت ایران و تشخیص صحیح حق و باطل از دیگر ویژگی ها و درس های این روحانی و نماینده شجاع ملت برای وکلای خانه ملت است.

خطیب نماز جمعه دامغان با بیان اینکه شهید مدرس در دوران خفقان عصر رضاخانی همواره در مجلس، مصالح کشور و ملت را در نظر داشت و بر مصالح و منافع خود مقدم می داشت، تصریح کرد: متاسفانه این‌روزها می بینیم که برخی نمایندگان مجلس یا به فکر اهداف حزبی و گروهی و یا در اندیشه پرکردن جیب خود و ساخت و ساز و ... هستند و کمترین توجهی به خواست و مشکلات مردم ندارند.

وی با یادآوری این مطلب که شهید مدرس همواره اصول اعتقادی و ارزش های اسلام ناب محمدی را شجاعانه بیان نمود، با دهان روزه توسط عمال رضاخان به شهادت رسید اما از راه درستی که انتخاب کرده بود عقب ننشست، خاطرنشان کرد: درس دیگر حیات سیاسی و مبارزاتی آیت الله مدرس برای نمایندگان مجلس امروز این است که نماینده مردم نباید تطمیع شود یا منافع حزب و جناحی را بر مصالح و منافع مردم ترجیح بدهد؛ همانا سرنوشت جایگاه امروز شهید مدرس و رضا شاه عاقبت تقوا و بی تقوایی را نشان می دهد.

امام جمعه دامغان در ادامه به موضوع بلند پروازی های استبدادگرانه رژیم آل سعود و محمد بن سلمان ولیعهد این رژیم سفاک و خود فروخته از جمله سیاست ترویج ایران هراسی و شیعه هراسی در منطقه و افتخار آل سعود به برقراری ارتباط با رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کرد و گفت: امروز نفرت ملتهای مسلمان و آزاده جهان از سران خونریز عربستان سعودی آشکار شده و آل سعود در منجلابی خود ساخته دست و پا می زند.

خطیب نماز جمعه دامغان با محکوم کردن سکوت مدعیان حمایت از حقوق بشر و مجامع جهانی در برابر فجایعی همچون کشتار مردم بیگناه یمن و بمباران شیمیایی اخیر شهر حلب، اظهار داشت: آمریکای جنایتکار ملت ما را تروریست می نامد؛ در فرانسه اعتراضات مردمی شدیداً سرکوب می شود اما آنها از اختشاش گران ایران حمایت می کنند، حال آنکه هر اندیشه بیداری می داند که ما قربانیان تروریسم هستیم و آمریکا و متحدانش به وجود آورنده القاعده، داعش، وهابیت و تروریست در منطقه هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها