یادگار دواران دفاع مقدس:

فرهنگ جهاد و شهادت به کشور عزت می‌دهد

یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس جاری شدن فرهنگ جهاد و شهادت را مایه عزتمندی کشور دانست.
کد خبر: ۹۰۸۵۱۱۸
|
۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج یادواره شهدا کبوتران حرم با حضور سرهنگ پاسدار خسروی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس در حسینیه امام رضا (ع) شهرستان کاشم توسط حوزه حضرت نبی اکرم (ص) با حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، بسیجیان و عموم مردم برگزار شد.

خسروی گفت: حضرت علی (ع) می‌فرمایند یکی از درب‌های بهشت، برای رزمندگان در دفاع مقدس است و این درب ورودی عمومی ندارد و مخصوص رزمندگان است. جهاد، احساس قلب مطمئن و محکم می‌خواهد. ملتی که اهل جهاد نباشد باید ذلت و خواری را تحمل کند و ما امروز می‌بینیم که آل سعود به ذلت و خواری گرفتار شده اند و دولت امریکا آنان را گاو شیرده خطاب می‌کند.خداوند به شهدا و رزمندگان ما توفیق داد که این مملکت را حفظ کنند و این نتیجه صبر و جهاد آنان بود. امروز باید مادران و پدران و خانواده معظم شهدا و جانبازان و رزمندگان خوشحال باشند که ثمره‌ خون فرزندان خود را می‌بینند و درک می‌کنند که امنیت کشور برقرار است.

وی گفت: نگهبان ما خداوند است، ولی جریان فرهنگ جهاد و شهادت هم از مهم‌ترین عوامل امنیت یک ملت است؛ و ما امروز می‌بینیم که کشور‌های همسایه ما هم این فرهنگ را ترویج می‌دهند و به آن می‌پردازند. نمونه آن کشور عراق است که به جریان شیعه بیشترین رای را دادند و خواستند که از فرهنگ جهاد و شهادت پیروی کنند.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری بار‌ها به مسئولین فرمودند که به امریکایی‌ها و کشور‌های غربی اعتماد نکنید و دیدید که نتیجه‌ آن چه شد که وزیر امور خارجه کشور گفت که ثمره‌ی برجام برای ما به صفر رسیده است. مگر امام حسین (ع) نمی‌دانست که مردم کوفه بد عهدند و به یاری او نمی‌شتابند. ولی رفت تا فردای قیامت کسی نگوید که ما امام را دعوت کردیم، ولی او به یاریمان نیامد. امروز هم مگر مقام معظم رهبری نمی‌دانستند که امریکا بد عهد است و مذاکرات نتیجه‌ای ندارد، ولی گذاشتند تا مسئولین مذاکرات خود را انجام دهند تا فردا مردم نگویند که رهبری مانع این کار شد.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: بد عهدی امریکا از مدت‌ها پیش هم نمایان بود. شما ببینید که امریکایی‌ها با دو کشور عراق و افغانستان پیمان امنیتی و در آنجا پایگاه نظامی دارند که امنیت این دو کشور را برقرار کنند، ولی آیا به نظر شما امنیت دارند. می‌بینید که داعش به یکباره و خیلی ساده شهر سامرا را تصرف و بیشتر مناطق عراق را اشغال کرد کاری که امروز در افغانستان در تدارک آن است و امریکایی‌ها کجای کار بودند که امنیت این دو کشور را برقرار کنند. ولی امام جمعه عراق می‌گوید که نیرو‌های ایرانی ظرف مدت کمی به آموزش نیرو و جنگ با داعش پرداختند و توانستند داعشی‌ها را از عراق ریشه کن کنند که این ثمره‌ی خون شهدا است.

خسروی خاطر نشان کرد: این مشکلات اقتصادی که دامن مردم را گرفته نتیجه بی‌تدبیری مسئولین است. پیامبر (ص) می‌فرمایند اگر مشکلات اقتصادی مردم حل نشود دشمن دین مردم را می‌گیرد؛ که امروز دارد می‌گیرد و فساد در خانواده‌ها رخنه کرده است.

وی در پایان گفت: اگر فرهنگ شهادت طلبی و بسیجی در میان مسئولین و مردم حاکم شود بیشتر مشکلات مردم حل خواهد شد که مهم‌ترین فرهنگ شهادت طلبی، خدا محوری است؛ که خداوند را در همه امو سرلوحه کار خویش قرار دهند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها