معاون فرهنگی اجتماعی سپاه استان اردبیل گفت: یکی از ویژگی‌های حائز اهمیت بسیج که مقام معظم رهبری نیز مکررا به آن تاکید داشته است بعد اقتصادی بسیج است که خوشبختانه امروز به پشتیبانی حق تعالی بسیج پیشتاز این امر بوده و در اقتصاد مقاومتی بیشترین نقش را داشته است
کد خبر: ۹۰۸۵۲۳۰
|
۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
پیشتازی بسیج در عرصه اقتصادی/بسیج یاور تمام صنف‌های جامعه/نخستین ویژگی فرهنگ بسیجی بعد دفاعی بسیج است
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، اصغر عباس زاده اظهار داشت: امروزه به حول و قوه الهی بسیج در ۲۲ قشر از مدارس تا دانشگاه فعالیت دارد به طوری که ما در کشور بسیج دانش‌آموزی، بسیج دانشجویان، بسیج اساتید، بسیج فرهنگیان، بسیج طلاب، بسیج رسانه، بسیج پزشکان و بسیاری از بسیجیان سایر اقشار و اصناف را داریم که هر کسی با هر سلیقه و دید و تخصصی که در اختیار دارد می‌تواند حضور داشته و به ایفای نقش بپردازد؛ به تعبیری می‌تواند زکات داشته خود را پرداخته و دیگران را نیز در برکات و آثار آن سهیم کند.

وی بیان کرد: تلاش شبانه‌روزی اتاق فکر دشمن با تاکتیک‌های روانی و جنگ نرم سعی در انحراف اذهان عمومی ملت کشور ما در حال‌حاضر قابل مشاهده و غیرقابل انکار است ولو مردم کشور ما همان مردمی هستند که در ابتدای انقلاب مردانه جنگیدند و امروز هم در هر زمانی که نظام و انقلاب به این مردم نیاز داشتند در صحنه حاضر شده و تا پای جان پای آرمانهای انقلاب و نظام ایستادند.

عباس زاده با بیان اینکه مردم ایران هم‌اکنون نیز در بسیاری از حوادث و جریانات انحرافی در داخل جلوتر از خواص و بهتر از خواص پیش آمده و قدم به عرصه مبارزه با دشمن گذاشته‌‌اند، گفت: شاید در این میان اندک و معدود افرادی باشند به عنوان پیاده‌نظام دشمن که نقشه پیاده‌سازی توطئه‌های دشمن را در سر داشته باشند.


وی افزود: یکی از ویژگی‌های حائز اهمیت بسیج که مقام معظم رهبری نیز مکررا به آن تاکید داشته است بعد اقتصادی بسیج است که خوشبختانه امروز به پشتیبانی حق تعالی بسیج پیشتاز این امر بوده و در اقتصاد مقاومتی بیشترین نقش را داشته است به طوری که در ۸ ماهه نخست امسال بسیج سپاه استان ۲۷۵ گروه جهادی سازماندهی کرده است که از مجموع این تعداد ۵۳ گروه در قالب بسیج دانشجویی در مناطق محروم بوده و ۲۱ فعالیت عمرانی را انجام داده است.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل تصریح کرد:۱۳۹ اکیپ پزشکی عمدتا عمومی و بعضا متخصص با ۱۸۲ میلیون تومان هزینه در مناطق محروم حضور داشته و به ایفای نقش پرداختند که در عرصه محرومیت زدایی سپاه استان اردبیل در قالب بسیجیان ۱۷۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال تکمیل، به بهره‌برداری رسانده است به طوری که در ادامه این خدمات و این سازندگی‌ها دو درمانگاه‌های تخصصی سپاه؛ درمانگاه‌های امام سجاد و امام رضا (ع) استان اردبیل به ۶۰۰ هزار نفر خدمات درمانی و پزشکی ارائه کردند. به اضافه این خدمات برای ۸۵۰ نفر زمینه آموزش در چارت فعالیت در عرصه پرورش قارچ، ماهی مشاغل خانگی و قالیبافی و ... مهیا شده است تا بعد از گذراندن دوره مشخص افراد صاحب ایده در بسیج ایفای وظیفه کنند.

وی تصریح کرد: بسیج به عنوان حامی و یاور تمامی صنف‌های جامعه در تمامی دوران‌ها اقدامات اساسی در عرصه‌های مختلف ورزشی، فرهنگی، عقیدتی و اجتماعی انجام داده است.

عباس زاده ادامه داد: مهمترین و نخستین ویژگی فرهنگ بسیجی بعد دفاعی بسیج است؛ چرا که در طول هشت سال دفاع مقدس بسیج در جنبه دفاعی و جنگ سخت بیشترین نقش را ایفا کرده است و دقیقا به این دلیل بود که امام راحل فرمودند که بسیج یک افتخار و ارزش است و از خدا می‌خواهم که مرا با بسیجیان محشور گرداند.

ارسال نظرات