داود جلایی
کارشناس سیاسی سپاه اراک در جمع بسیجیان حوزه اصناف:
قاسم فراهانی کارشناس سیاسی سپاه ناحیه در جمع بسیجیان حوزه اصناف گفت: امروز بسیج سرافراز و مقتدر الگوی عملی وحدت شیعه و سنی است و مقتدرانه برابر استکبار جهانی ایستاده است.
کد خبر: ۹۰۸۵۲۳۷
|
۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ازاراک؛ قاسم فراهانی در نشست صمیمی با بسیجیان حوزه اصناف اراک ، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی براینکه بسیج پدیده ای افسانه ای است، اظهار کرد: در هیچ دوره ای در طول تاریخ ایران قبل و پس از اسلام، مردم اینگونه در تمامی عرصه ها در صحنه حضور نداشتند.
کا شناس سیاسی سپاه اراک ، دلیل دوم به وجود آمدن شجره طیبه بسیج را اراده انسان های با ایمان دانست و گفت: اراده انسانی قابل پیشگیری نیست.
وی در این نشست ، با بررسی فعالیت بسیج در چهل سال انقلاب اسلامی گفت: تمام دستاوردهای انقلاب اسلامی با تلاش بسیج تحقق پیدا کرده است.

فراهانی به توانمندی بسیج در عرصه های مختلف اشاره کرد و یادآور شد: بسیج لشکر مخلص خداست که توسط امام(ه) تشکیل شده است
آن چیزی که موجب شکست و ناکامی رژیم صهیونیستی در جنگ های غزه و لبنان شد، جز تفکر و اراده بسیجی، چیز دیگری نبود.
وی عزت و سربلندی کشور و اسلام را مرهون خون شهدا دانست و گفت: اسرائیل اگر روزی قصد سیطره از نیل تا فرات را داشت، ولی اکنون دور تا دور خود را دیوار می کشد که این از عظمت بسیجیان در کشورهای اسلامی است.
وی با اشاره به بی‌مهری‌هایی که در سال‌های اخیر به بسیج شده است، بسیج را وابسته به هیچ حزب و جریانی ندانست و تنها رسالت آن را انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: بسیج خود را نه رقیب بلکه همکار دولت می‌داند و هر فرد یا نهادی که از تفکر انقلابی فاصله گرفته را به بازگشت به این محور امر به معروف می‌کند.
فراهانی نقش بسیج را مشاوره و آگاهی‌بخشی به اقشار مختلف مردم عنوان کرد و ادامه داد: در برخی حوزه‌ها نقش مشاوره و مستشاری بسیج حتی از مرزهای جمهوری اسلامی نیز فراتر رفته است و در جبهه مقاومت اسلامی، با شکل‌دهی بسیج مردمی در کشورهای منطقه و نقش مستشاری ظرفیت بسیجیان کشور بساط داعش برچیده شد.
فراهانی در بخش دیگری از سخنرانی هایش اضهار داشت:هر چند در طول تاریخ شیعه به شاخه‌های متعدد تقسیم شد، اما امروزه تنها سه دسته اصلی شیعه دوازده‌امامی، شیعه اسماعیلی و شیعه زیدی وجود دارد.امامیه یا شیعه دوازده‌امامی بزرگترین شاخه شیعه می‌باشد و اغلب اصطلاح شیعه به‌طور پیش‌فرض برای آن به کار می‌رود. مذهب شیعه مبتنی بر تفسیری از قرآن و سنت محمد می‌باشد که از طریق امامان شیعه بیان و تعلیم شده‌است.
وی در ادامه افزود: زندگی شیعه و سنی در ایران در کنار همدیگر با انسانیت پیوند خورده و وحدتی جاودانه میان آنها وجود دارد، وحدتی که به معنای شیعه شدن سنی، یا سنی شدن شیعه نیست بلکه وحدت به معنای ایستادگی آنان مقابل دشمنان اسلام و برادری و برابری در جامعه اسلامی است.
وی در آخر افزود: مسلمانان، خدا، قبله، پیامبر و قرآن واحدی دارند و با این همه مشترکات نباید بهانه ای برای تفرقه به دست دشمن بدهند.
وی با بیان اینکه نگاه تفکیکی مذهبی و قومی در کشور وجود ندارد، اظهار داشت: برای تحکیم وحدت باید در کلام و رفتار خود مراقب باشیم و به هیچ مذهب اسلامی بی احترامی نشود.
فراهانی لازمه اصلی جوامع اسلامی را وحدت دانست و گفت: همه مسلمانان با تکیه بر مشترکات بسیاری که دارند می توانند با تشکیل صف واحد در برابر دشمنان، توطئه های آنان را خنثی کنند.

ارسال نظرات