معاون سیاسی و فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور در تربت حیدریه:

نخبگان جامعه نباید در مارپیچ سکوت قرار بگیرند

معاون سیاسی و فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: امروز با ضریب بالای ابزاری همچون رسانه، نخبگان جامعه نباید در مارپیچ سکوت قرار بگیرند و بلکه باید به بیان و پردازش دستاورد‌های چهل ساله انقلاب اسلامی بپردازند.
کد خبر: ۹۰۸۵۴۱۲
|
۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام صالحی در نشست هم اندیشی فعالان فرهنگی و فرهیختگان بسیجی دانشگاه‌های تربت حیدریه اظهار داشت: امروز فضای نخبگانی جامعه باید ضمن بیان آسیب‌ها و ضعف‌ها در کشور که البته به جهت فاصله گرفتن از ارزش‌ها بوجود امده، از پردازش و بیان دستاورد‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی کوتاهی نکنند.

معاون سیاسی و فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: امروز با ضریب بالای ابزاری همچون رسانه، نخبگان جامعه نباید در مارپیچ سکوت قرار بگیرند و بلکه باید به بیان و پردازش دستاورد‌های چهل ساله انقلاب اسلامی بپردازند.

وی بیان داشت: در این امواج رسانه‌ای، بسیج دانشجویی باید با صدای رسا و اعتماد به نفس بالا در میدان نامتقارن جنگ رسانه‌ای از دستاورد‌های انقلاب اسلامی دفاع کند.

صالحی با بیان اینکه همه این اقدامات نیازمند میدان دادن به جوانان مومن و انقلابی است، افزود: مسوولان دانشگاهی باید به این جوانان مومن و انقلابی که دارای تخصص و تعهد لازم هستند و خود را در برابر هجمه فرهنگی و رسانه‌ای دشمن می‌بینند میدان دهند ولو اینکه در تشخیص دچار اشتباه شوند، کما اینکه در قبل هم این اشتباهات بوده، اما آنچه که مسلم است اینان آینده انقلاب اسلامی را باید بسازند.

معاون فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور ادامه داد: در شرایطی که دشمنان نظام کشور را با هجمه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای مواجه کرده، در این بین کسانی که این هجمه‌ها را نبینند واقع بین نیستند.

وی خاطر نشان کرد: گاهی برخی افراد انسان‌های دلسوز انقلابی را آرمانگرای صرف تحلیل می‌کنند، اما حقیقت آن است کسی که این واقعیت‌ها را نمی‌بیند به آرمانگرای صرف آن هم از نوع توهم و تخیل مبتلاست.

روحیه‌ای که تهدید و تحریم را به فرصت تبدیل می‌کند به دستاورد‌های بزرگی می‌رسد

صالحی اظهار کرد: امروز روحیه‌ای که بتواند تهدید و تحریم را تبدیل به فرصت کند به دستاورد‌های بزرگی خواهد رسید کما اینکه این تجربه در این دوران چهل سال انقلاب اسلامی بار‌ها تکرار شده است.

وی در مقایسه‌ای کوتاه به بیان دستاورد‌ها در حوزه مراکز اموزش عالی پرداخت و گفت: امروز محیط دانشگاهی کشور نسبت به قبل از انقلاب از خمودگی خارج شده و به محیطی فعال، مولد علم و دانش و کمک به بخش صنعت تبدیل شده است.

معاون سیاسی فرهنگی نهاد رهبری دانشگاه‌های کشور افزود: امروز نظام دانشگاهی در سطح عالی داریم که اغلب دانشگاه‌های دنیا به دنبال فارغ التحصیلان علمی کشور هستند و این فرار مغز‌ها با همه معایبش یک مزیتی که دارد ان است که بدانیم در این جامعه چنین فضایی وجود دارد که نخبگانی را پرورش می‌دهد.

وی بیان داشت: امروز نرخ پوشش دانشگاهی کشور ۲۴ برابر، دانشجویان با تحصیلات تکمیلی ۹۵ برابر، اعضای هیئت علمی ۲۴ برابر و زنان عضو هیئت علمی ۱۷ برابر، و همچنین ۶ درصد زنان تحصیلکرده قبل از انقلاب به ۴۵ درصد افزایش یافته است.

صالحی تصریح کرد: در تربیت مهندس سوم دنیا، رتبه ۱۵ علمی جهان و نخست جهان اسلام، رتبه ۲۱ مقالات علمی و کیفی دنیا و همچنین از مجموع ۳۷۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور سالانه ۵۱۰ میلیون دلار صادرات داریم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها