خبرهای داغ:
در گفتگو با بسیج مطرح شد:

سعدالسلطنه نمونه بارز مدیریت شهرداری در حفظ میراث فرهنگی/ شهرداری آمادگی مرمت گراند هتل را دارد

عضو شورای شهر قزوین اظهار کرد: اختلاف سلیقه و لجاجت باعث بن بست در پیشرفت خیابان شهید انصاری شد، می توانیم با تعامل مانند بسیاری از شهر ها که مناطق تاریخی خود را حفظ کردند این کار را انجام دهیم.
کد خبر: ۹۰۸۷۵۸۴
|
۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱

عضو شورای شهر قزوین در مصاحبه با خبرگزاری بسیج قزوین توضیحاتی درباره خیابان شهید انصاری داد و داشتن رانت اطلاعاتی برای تملک زمین و ساختمان ها ی این محدوده را توسط شورا و شهرداری تکذیب کرده و معتقد است کج سلیقگی در محدوده شهید انصاری و نگاه بسته سبب بلا تکلیفی عملیات توسعه و پیشرفت شده است.

آن چه در ذیل می خوانید قسمت پایانی مصاحبه فصیحی رامندی با خبرگزاری بسیج است که از نظر می گذرد:

اختلاف سلیقه و لجاجت باعث بن بست در پیشرفت خیابان شهید انصاری شد، می توانیم با تعامل مانند بسیاری از شهر ها که مناطق تاریخی خود را حفظ کردند این کار را انجام دهیم.
چه موانعی برای طرح خیابان انصاری وجود دارد؟
کوچه ۳متری در هیچ شهری جواب نمی دهد، امروز این کوچه ها مانند مولوی، یخچال به سکونت گاه اتباع بیگانه تبدیل شده، اگر شهر بخواهد گردشگری را رواج دهد زیر ساخت، نگهداری اماکن تاریخی را باید مدنظر داشته باشد.
برای آثار تاریخی در محدوده شهید انصاری چه طرح و پیشنهادی دارید؟
۵اثر در محدوده شهید انصاری وجود دارد از جمله،حمدالله مستوفی،مسجد حیدری،آمنه خاتون و بلاغی !
اگر تعامل بین شهرداری و سازمان های مربوطه باشد، می توانستیم علاوه بر تملک، محدوده کوچه و خیابان را ساماندهی و ۵ اثر تاریخی را همانند نگینی برای گردشگران و بازدید کنندگان دست نخورده باقی بگذاریم.

باور غلطی وجود دارد که نباید به این آثار دست بزنیم در صورتی که سعد السلطنه نمونه ای از تعامل بین شهرداری و میراث فرهنگی بوده که به عنوان نگین ارزشمند تاریخ قزوین و از کارهای شهرداری در این حوزه می باشد. کارکرد و طرح سعدالسلطنه را می توانستیم در خصوص ۵ اثر شهید انصاری نیز انجام دهیم.
 شهرداری در خصوص حفظ  آثار تاریخی کارنامه درخشانی دارد، در این خصوص  توضیح دهید.
۱۲مکان تاریخی در اختیار شهرداری می باشد که بارزترین آنها سعدالسلطنه و حمام فجر می باشند، شهروندان عزیز می توانند در خصوص توانمندی شهرداری برای حفظ آثار تاریخی به درستی قضاوت کنند.
شما وضعیت آب انبارها در سطح شهر را ببینید! گراند هتل را در نظر بگیرید که به چه وضعی در آمده است! شهرداری از همین تریبون اعلام می کند برای نگهداری دولتخانه صفوفی و گراند هتل همانند سعدالسلطنه آمادگی دارد تا طی مدتی ۳ ساله به صورت عالی در اختیار عموم قرار گیرند.

شایعاتی در بین مردم وجود دارد که اعضای شورا و شهرداری رانت هایی در تملک زمین و ساختمان های شهید انصاری برای خود ایجاد کرده اند، پاسخ این شایعه چیست؟
بنده به عنوان یکی از اعضای شورای شهر این موضوع را رد می کنم و نشر آن را بی انصافی در حق اعضای شورا و شهرداری می دانم.

طرح شهید انصاری مربوط به امسال نیست، ۲۰سال است که در این خصوص گفتگو می شود، املاک مربوط به ۱۰ سال پیش توسط دولت خریداری شده، طرح عوض شده و از مسیر دیگری عبور کرده که به باغ دبیر ختم می شود.

اعضای شورای سوم طرح را تصویب و در شورای چهارم ادامه پیدا کرد، دو دلیل وجود دارد که این طرح ابتر مانده است اول،ضعف فرهنگی در نگاه به اماکن تاریخی و دوم اختلاف و تشتت بین مسئولان در قزوین می باشد.
1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها