خبرهای داغ:
بیانیه شورای تبیین موضع بسیج دانشجویی استان سمنان؛

تنها راه برون رفت از مشکلات جاری، اعتماد و اتکا به دانش ، نیرو و قوه داخلی است

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان سمنان طی بیانیه ای به مناسبت روز دانشجو تاکید کرد : تنها راه برون رفت از مشکلات جاری ، اعتماد به دانش ، نیرو و قوه ی داخلی است.
کد خبر: ۹۰۸۷۶۸۴
|
۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان سمنان به مناسبت روز دانشجو بیانیه‌ای را صادر نمود.
متن این بیانیه به شرح زیر می‌باشد:
بسم الله الرحمن الرحیم
۱۶ آذر ۱۳۳۲ سرآغاز جوشش چشمه‌های زلال غیرت دانشگاهیان ازاده و صحنه‌ی ستیز علیه استبداد و استعمار بود.
۱۶ آذر فرصتی مغتنم است برای تجدید میثاق با بزرگ نیاها، شریعت رضوی‌ها و قندچی ها، برسرآرمان‌های بلند انقلاب.
این شهیدان بزرگوار در زمره‌ی دانشجویانی بودند که در جریان اعتراض به دخالت‌های آمریکای جنایتکار و انگلیس خبیث در ۱۶ آذر ۱۳۳۲، به پا خواسته و سینه‌ی خود را آماج گلوله‌های رژیم دیکتاتور پهلوی قرار دادند تا سند دیگری از روح استکبار ستیزی فرزندان این سرزمین سلمان خیز را برای همیشه در تاریخ ثبت کنند.
اما امروز با وجود گذشت سالیان طولانی از آن واقعه، بذر آرمانگرایی، استقلال طلبی، شجاعت و ظلم ستیزی آنچنان در فضای دانشجویی گسترده شده که مقابله با آن به امری محال و به رویایی دست نیافتنی برای دشمنان این نظام و انقلاب بدل شده است.
آمریکا بداند، شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل که نماد استقلال طلبی و نفی سلطه و مبارزه با قدرت‌های استکباری ملت ایران است، تا ابد و با مشت‌های گره کرده بر زبان جوانان بصیر و دانشجویان انقلابی جاری خواهد شد.
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان سمنان ضمن تبریک فرا رسیدن روز دانشجو به اهالی فرهیخته دانشگاهی، موارد ذیل را خاطر نشان می‌سازد:
تنها راه برون رفت از مشکلات جاری، اعتماد و اتکا به دانش، نیرو و قوه‌ی داخلی است که تشریح آن در سند اقتصاد مقاومتی به تفصیل تبیین گردیده است، لذا دراین بین نقش دانشجو در عرصه نبرد علمی و فناورانه بسیار پررنگ و حائز اهمیت بوده و باید توسط این قشر فرهیخته مورد توجه قرار گیرد.
جوانان دانشجوی امروز مدیران ارشد فردای این کشور هستند، اگر مدیریت متخصصانه با روحیه‌ی اشرافی گری درآمیخت ثمر و خیری برای آحاد ملت شریف کشورمان نخواهد داشت، پس مبارزه با هوای نفس و پرورش روحیه‌ی جهادی از همین دوران جوانی امری لازم و ضروری می‌باشد.
مقام معظم رهبری می‌فرمایند:
(دانشجویى که اصلًا نفهمد در دنیا چه مى‏گذرد، این دانشجو، دانشجوى زمان خودش نیست؛ مرد زمان خودش نیست. دانشجو باید احساس سیاسى داشته باشد، درک سیاسى داشته باشد، تحلیل سیاسى داشته باشد.)
این جمله‌ی حکیمانه برهمگی روشن می‌سازد که تلاش برای افزایش بصیرت و بینش سیاسی نه امری مستحب که امری بسیار واجب است و باید به این مهم نیز همت گمارد؛ و قطعا طی این مسیر جز با توکل بر ذات مقدس احدیت امکان پذیر نخواهد بود؛ و من یتوکل علی الله فهو حسبه ان الله بالغ امره...
ارسال نظرات
پر بیننده ها