نیاز به اعتبار بیش از ۵۰۰ میلیارد تومانی در حوزه نوسازی مدارس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، خیراله رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که به ریاست استاندار در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد ضمن اشاره به طرح نماد بیان کرد:آموزش و پرورش به عنوان محور اجرایی اين طرح در نظر گرفته شده است و در طرح نماد كه با همکاری و ائتلاف ملي 9 نهاد قوه قضائیه، وزارت آموزش و پرورش، سازمان مدیریت و برنامهریزی، بهزیستی، «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، نیروی انتظامی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و بنیاد برکت انجام میشود، هدف این 9 نهاد، توجه سازمان یافته به سرنوشت کودکان و نوجوانان میهن اسلامی است.
وی با اشاره به اهداف طرح نماد گفت:هدف کلی این طرح، توانمندسازی دانش آموزان و مقابله با آسیبهای اجتماعی از طریق مداخله به موقع و موثر با استفاده از رويكرد پيشگيری رشدمدار است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد:گسترش آموزشهای ریشهای در زمینه پیشگیری از رفتارهای پرخطر، آسیبهای اجتماعی و بزهکاری، ایجاد نظام شناسایی دانش آموزان آسیبپذیر با چکلیستهای منظم و علمی، طراحی و توسعه مداخلههای موثر و توانمند سازی دانش آموزان از جمله این اهداف است.
رحمانی عنوان کرد:در استان، ۲۰ مدرسه با یک دانش آموز و یک معلم در حال فعالیت هستند و امورمربوط به دانش آموزان برای ما بسیار مهم است.
وی با اشاره به سرانه فضاهای آموزشی افزود:در بحث سرانه فضاهای آموزشی، دارای مشکل و حتی بحران هستیم. استاندارد سرانه جهانی فضای آموزشی برای هر فرد ۸ متر و ۳۹ سانتی متر و در کشور ۵ متر و ۱۸ سانتی متر، در استان ۵ متر و ۴۴ سانتی متر می باشد و در بین استان ها، یزد با سرانه بیش از ۸ متر این میزان از استاندارد جهانی نیز بالاتر است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد:در مناطق مسکن مهر مهرگان و بویین و تاکستان، نیاز به ساخت ۴۵ مدرسه و بیش از ۶۰۰ کلاس داریم.
رحمانی با اشاره به آمار تخریب و بازسازی فضاهای آموزشی اضافه کرد:در بحث تخریب و بازسازی فضاهای آموزشی، ۵۲۶ مدرسه نیاز به نوسازی و ۴۰۲ مدرسه نیاز به تخریب دارد که برای این امر بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و باید در این بحث ورود جدی یابیم تا سال آینده بتوانیم این نیازها را برطرف نماییم.
وی ضمن اشاره به اقدامات مذاخله جویانه در بحث آسیب های اجتماعی گفت:در هر فضایی که ما به موقع ورود یافتیم، رفتارهای پرخطر کاهش یافته و
متاسفانه در برخی مناطق بحث جدی تر است و می طلبد دستگاههای مرتبط به موقع ورود یافته و آموزش و پرورش را یاری رسانند.