سید ساجد یعقوبی
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در آیین تجلیل از معلمان و دانش آموزان پژوهشگر استان گفت: پژوهش موتور محرکه خلاقیت و نوآوری در نظام تعلیم و تربیت و نیاز اساسی برای خارج شدن از رکود و یکنواختی و رسیدن به اوج و شکوفایی است
کد خبر: ۹۰۹۱۳۶۷
|
۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸

پژوهش موتور محرکه خلاقیت و نوآوری در نظام تعلیم و تربیت است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، احمد ناصری در آیین تجلیل از معلمان و دانش آموزان پژوهشگر برتراستان، اظهار داشت: حتی موفق ترین سازمان ها نیز اگر خلاقیت و نوآوری در کارهایشان نداشته باشند به ضعف و شکست منتهی می شوند.

ناصری با تاکید بر لزوم داشتن خلاقیت در پژوهش های حوزه تعلیم و تربیت، گفت: در روش های پژوهشی نیز باید خلاقیت داشته باشیم و شیوه های نو و متناسب با زمان را در طرح ها و ایده های پژوهشی به کار بندیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان، مبنای طراحی برنامه در سازمانها بویژه سازمانهای علمی- آموزشی را پژوهش خواند و عنوان کرد: سنجش کارایی و اثربخشی برنامه های اجرا شده در هرسازمانی نیز بر اساس یافته های حاصل از تحلیل پژوهش می باشد که مسیر را برای ارزیابی درست ، اصلاح و تغییر برنامه در راستای اهداف از پیش تعیین شده سازمانی روشن می کند.

احمد ناصری با اشاره به منحنی عمر سازمانها، خلاقیت، نوآوری و کلمه کلیدی پژوهش را راز ماندگاری سازمانها در فضای رقابتی کنونی تعریف کرد.

ناصری با بیان اینکه ویژگی های مدرسه پژوهنده، دانش آموز و معلم پژوهنده در سند تحول بنیادین ذکر شده است، افزود: انجام پژوهش در حوزه آموزش و پرورش یکی از بندهای اساسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و مطالعه این سند توسط معلمان و دانش آموزان پژوهشگر در جهت تبیین و اجرایی شدن هر چه بهتر زیرنظام های 6 گانه آن مورد تاکید است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین با اشاره به محدودیت های مالی در اختصاص اعتبار به بخش پژوهش، افزود: با اینکه کمبود های مالی در این زمینه وجود دارد ولی نباید این موضوع مانع فعالیت های ما در این عرصه باشد.

احمد ناصری با بیان اینکه بدون انجام پژوهش هیچ گونه پیشرفت و نوآوری در عرصه تعلیم و تربیت رخ نمی دهد، تصریح کرد: بر اساس سند تحول بنیادین همه دولت ها موظف به تامین هزینه های مربوط به پژوهش در حوزه تعلیم و تربیت هستند و این موضوع در چند سال اخیر مورد توجه مجلس و دولت قرار گرفته است.

گفتنی است در این آیین از75 دانش آموز و 30 معلم پژوهشگر برتر استان در حوزه های مختلف علمی و پژوهشی تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات