نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: دانشگاه و حوزه باید در عرصه‌های علمی و فرهنگی نقش تاثیرگذاری داشته باشد چرا که حوزه و دانشگاه بسیار حائز اهمیت بوده و تاثیرگذاری بالایی در جامعه دارد.
کد خبر: ۹۰۹۱۴۰۸
|
۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰

نقش حوزه و دانشگاه در عرصه‌های علمی و فرهنگی باید تاثیرگذار باشد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در دیدار با اساتید دانشگاه‌های استان اردبیل به مناسب هفته وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه و حوزه باید در عرصه‌های علمی و فرهنگی نقش تاثیرگذاری داشته باشد چرا که حوزه و دانشگاه بسیار حائز اهمیت بوده و تاثیرگذاری بالایی در جامعه دارد.

وی با اشاره به این که دانشگاه و حوزه هر دو به دنبال یک هدف مشترک هستند و آن هدف در راستای خدمات علمی و فرهنگی در کشور است افزود: باید در این زمینه هر دوبخش تمام تلاش خود را به کارگیرند تا خروجی قابل قبول به دست آید.

امام جمعه اردبیل ضمن تقدیر و تشکر از اساتید و پزشکان گفت: ما به پزشکان و اساتید منطقه خود افتخار می‌کنیم که توانسته‌اند در بخش‌های مختلف افتخارات زیادی برای کشورمان کسب کنند.

عاملی با اشاره به تحولات و پیشرفت‌های علمی در دنیا نیز گفت: باید تمام تلاش حوزه و دانشگاه این باشد که با پیشرفت‌ها و تحولات حرکت کنند چرا که ما در گذشته با عقب‌ماندگی روبه رو بودیم و نیاز است با پیشرفت‌های علمی این عقب‌ماندگی رفع شود.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: شان و جایگاه ملت ایران باید در دنیا بسیار بالا باشد چرا که این ملت در عرصه‌های مختلف حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های علمی و دفاعی کشور گفت: در این حوزه کشورمان به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته که در دنیا مثال‌زدنی است.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: برای رسیدن به هدف مشترک باید از دخالت دوری کرد و تمام تلاش خود را برای راهگشایی گره‌های ذهنی موجود انجام داد.

وی تصریح کرد: یکی از راهکارهای اسای برای حل مشکلات اقتصادی کشور حل مشکلات فرهنگی است چرا که اگر موانع مشکلات فرهنگی برداشته شود بسیاری از مشکلات اقتصادی نیز برطرف می‌شود.

وی گفت: مراکز علمی و حوزوی باید در تمام عرصه‌های حساس کشور حضور یابند چرا که این مراکز تاثیرگذاری بیشتری در جامعه خواهند داشت.

ارسال نظرات