خبرهای داغ:
سرپرست منطقه دو شهرداری قزوین

اولین اتاق کودک و مادر در فضای عمومی شهری در حال احداث است

سرپرست منطقه دو شهرداری قزوین گفت: طراحی و احداث اتاق کودک و مادر در فضاهای عمومی شهری در برنامه کاری این منطقه قرار دارد.
کد خبر: ۹۰۹۱۴۱۴
|
۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، کیومرث فدائی‌فر سرپرست منطقه دو شهرداری قزوین با بیان اینکه اکنون برای اولین بار اتاق کودک و مادر در سرویس بهداشتی بوستان یاس واقع در بلوار آزادگان در حال احداث است، افزود: نیمی از عملیات عمرانی این پروژه به اتمام رسیده است.
وی مساحت سرویس بهداشتی را که مجهز به اتاق مادر و کودک است را 70 مترمربع عنوان کرد و گفت: عملیات عمرانی این پروژه از مهرماه سال جاری آغاز شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال به اتمام برسد.
این مقام مسوول احداث اتاق کودک و مادر در فضاهای عمومی شهری را ضروری دانست و توضیح داد: فضاهای عمومی شهری آمادگی لازم برای حضور گروهای مختلف جامعه از جمله بانوان و کودکان ندارند و دارای نواقص و کمبودهایی است که یکی از این کمبودها فقدان فضاهای مناسب برای رسیدگی به امور نوزادان در مکان‌های عمومی از جمله مراکز خرید، بوستان‌ها و بصورت کلی تمام فضاهای عمومی مورد مراجعه مادران است.
وی ادامه داد: طراحی و اجراء فضاهای امن برای مادران موجب آسایش روانی مادران و رسیدگی به نوزادان می‌شود و به آنان فرصت حضور در فضاهای شهری را با خیال آسوده می دهد.
وی تصریح کرد: رعایت مسایل بهداشتی و اصول اخلاقی، ارتقا سلامت و بهداشت مادر و کودک، حفظ شئونات دینی و فرهنگی در مکان های عمومی، جلوگیری از بیماری های مسری که از طریق شست وشو و تعویض غیربهداشتی کودک ایجاد می شود، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و رفع نگرانی مادران در زمان حضور در مکان های عمومی از اهداف اصلی طراحی و اجراء اتاق مادر و کودک در فضاهای عمومی است.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها