خبرهای داغ:
خطیب جمعه قم:

راه حل مشکلات کشور انسجام درونی و دوری از ساده انگاری نسبت به دشمن است

آیت الله حسینی بوشهری، راه حل مشکلات کشور را انسجام درونی و دوری از ساده انگاری نسبت به دشمن دانست.
کد خبر: ۹۰۹۲۰۹۸
|
۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲

به گزارش  سرویس  طلاب  و روحانیون خبرگزاری بسیج، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس، با اشاره به طولانی ترین شب فصل و سنت شب یلدا گفت: دعوایی با سنت شب یلدا نداریم؛ ولی هنر ما ایرانیان همیشه آن که از سنن ملی به خاطر باورهای اعتقادی خود به نحو احسن استفاده می کردیم؛ راجع به صله رحم، آموزه های دینی بسیاری وجود دارد و برکاتی از جمله افزایش رزق و طولانی شدن عمر بر آن بار شده است.

وی افزود: این شب را به آشتی در جهت رضایت ذات الهی، تبدیل دشمنی ها به دوستی ها و... مبدل کنیم؛ در این شب به فقرای فامیل رسیدگی کنیم؛ در این شب باید آنها را با همین برنامه شاد کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره ولادت حضرت عیسی(ع) گفت: اصل وجود و خلقت حضرت مسیح با معجزه و زندگی ایشان نیز با معجزات همراه است؛ روح الله موید روح القدس و کلمه الله و عبدالله است؛ حضرت عیسی(ع)، پیام محبت داشت و مظهر مبارزه با ظلم و فساد بود؛ کسانی که امروز در لوای پیروی از مسحیت کشورگشایی و جنگ افروزی می کنند و سرنوشت یمن را به این نقطه می رسانند، بر علیه رسالت مسیح عمل می کنند.

وی گفت: مسیحیان واقعی باید فریاد بزنند که آنچه که سرمداران کفر و استکبار عمل می کنند چیزی به جز رسالت حضرت مسیح(ع) است.؛ در انجیل حضرت مسیح به پیامبر آخرالزمان مژده و بشارت داده شده است.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور بیان کرد: یکی از مسایل مهم امروز کشور، مساله اقتصاد و معیشت مردم است؛ تحریم ها، یک جنگ اعلام شده اقتصادی است که علیه ما آغاز شده است؛ گرانی از یک سوی ما را رنج می دهد ولی باید بدانیم که دشمن از این تحریم، به شکست کشاندن انقلاب و رودرو قراردادن مردم با نظام است.

وی گفت: دشمنان از اسلامی که نماز و روزه و حج بی روح دارد، استقبال می کنند بلکه از اسلامی نگران هستند که در جامعه روح وحرکت ایجاد کند؛ دشمن در این زمینه شیوه های مختلفی به کار بردند؛ در آستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی قرار دهیم، دشمن روی تحریم ها تمرکز پیدا کرده اند و فشارهای مختلفی بر کشور وارد می کنند؛ گاهی با تهدید و گاهی نیز سعی می کنند مسئولان ما را تشویق کنند که اگر فلان کاری انجام دادید گره گشایی خواهد شد

خطیب جمعه قم بیان کردند: نمونه این امر، برجام بود که به اینجا رسید؛ آنچه رخ داد، آن است که عده ای خارج شده اند و آنها که مانده اند چند ماهی است که ما را به وعده های خود دلخوش کرده اند؛ این مساله تجربه ای برای ملت و مسئولان مااست؛ به قول رهبر فرزانه انقلاب، نمی توان به دشمن اعتماد کرد و دچار ساده انگاری شد.

وی گفت: نکته دیگر مرتبط به مسئولان است؛ این تلاش ها کافی نیست؛ برای مواجه شدن با نقشه های طراحی شدن از سوی دشمنان که نه تنها به سراغ مردم و کشور و افراد می روند، نیازمند نقشه راه حداقل برای سه سال آینده داریم.

دبیر شورای عالی حوزه یادآورشد: باید این کشور و ظرفیت های این کشور و مردم را بشنایم و از آنها به خوبی استفاده کنیم؛ البته مردم نیز در این بین وظیفه مند هستند؛ مردم باید امور را به خوبی نظارت کنند و کسانی که اقتصاد گردان هستند نباید در میدان دشمن بازی کنند؛ کسانی که اقتصاد گردان هستند باید بدانند که این مردم حق بزرگی به گردن این کشور دارند، نباید داد این مردم را گرانی و احتکار و... برآوردند.

وی گفت: در این بین انسجام بین مردم و مسئولین و مردم با مردم بسیار مهم است؛ مردم هم باید مثل مسئولین در صحنه باشند؛ ولی این مراتب برای پیروزی ما کافی نیست، بلکه اگر توکل در کار باشد، این توکل با چهار مولفه ایمان صحیح، بصیرت، اقدام و عمل توسط مردم و مسئولان و استقامت در این مسیر ما را به مسیر اصلی می رساند.

آیت الله حسینی بوشهری یادآورشد: امروزه کشورهایی که 8 سال سوریه را تحریم می کنند، از رئیس جمهور سوریه می گویند که آیا اجازه می دهید به سوریه برسیم که این مساله با همراهی جبهه مقاومت کشورهای دوست سوریه انجام می شود؛ ایکاش این استعفای وزیر دفاع آمریکا و خروج از سوریه زودتر انجام می شود.

وی در پایان خطبه دوم بیان کرد: یمن نیز شرایط نسبتا خوبی پیدا کرده است و مذاکرات صلح آغاز شده است و  شرایط به نفع مردم یمن و انصارالله است.

خطیب جمعه قم در خطبه اول نیز گفت: پیامبر برای جلوگیری از تبعیض در جامعه همیشه سعی می کردند با گفتار و روفتار خود افکار عمومی را متوجه این مساله بشوند تا دیگران نیز چنین کاری نکنند.

وی تصریح کرد: پیامبر(ص) فرمودند، کسانی که همیشه برای فرودستان اعمال قانون می کردند و از گناهان افراد با نفوذ می گذشتند از بین رفتند(بنی اسراییل)؛ جامعه اسلامی جامعه ای است که همه حدود برای همه مردم به شکل یکسان است.

ارسال نظرات