خبرهای داغ:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان:

وجود بیش از هزار تعاونی در استان/جذب قریب به هشت میلیارد تومان اعتبار مشاغل خانگی در استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه بیش از هزار تعاونی در استان سمنان فعالیت دارند گفت: تاکنون قریب به هشت میلیارد تومان در بخش مشاغل خانگی اعتبار در استان سمنان جذب شده است.
کد خبر: ۹۰۹۲۲۶۹
|
۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، اسماعیل غنیان در نشست کارگروه اشتغال شاهرود در تالار ولایت فرمانداری این شهرستان ضمن تشریح وضعیت شاهرود، اظهار کرد: ۱۱۲ هزار بیمه‌شده اجباری در استان سمنان وجود دارند یعنی کسانی که کارفرما دارند و از کسی حقوق می‌گیرند تا دارای شغل رسمی باشند که ازاین‌بین ۲۸ هزار و ۱۰۰ نفر معادل ۲۶ درصد در شاهرود هستند.
وی بابیان اینکه بیش از یک هزار تعاونی فعال در استان سمنان وجود دارد، اظهار کرد: ۲۶۱ تعاونی معادل ۲۵ درصد در شاهرود هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: در هشت‌ماهه نخست سال جاری در کل استان هشت هزار و ۶۴۹ نفر ثبت‌نام‌شده جویای کار داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته و در همین زمان، پنج درصد افزایش را نشان می‌دهد.
غنیان افزود: ازاین‌بین یک‌هزار و ۵۲۰ نفر به کار گمارده داریم که این تعداد نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد کاهش داشته است این البته یک دلیل دارد که آن نیز این است که در برنامه‌های سوم، چهارم و پنجم توسعه مشوق‌های بیمه‌ای از طریق اشتغال یافتن افراد رخ می‌داد، اما در برنامه ششم این موضوع نیست و فقط برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که با توجه به مشکلات اقتصادی این مزید بر علت شد و عمدتاً تمام تمرکز در حفظ اشتغال موجود و سپس ایجاد مشاغل جدید بوده است.
وی بابیان اینکه یکی از بحث‌هایی که در سال ۹۶ و ۹۷ به‌طورجدی دنبال شده، استفاده از فعالیت‌های اقتصادی در بحث ایجاد اشتغال است، گفت: این امر درزمینه‌های مختلفی چون، بهداشت، خدمات، صنعت، درمان، ورزش، هنر و ... صورت گرفته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان افزود: در سطح استان خوشبختانه توانسته‌ایم اشتغال بخش‌های مذکور را با ظرفیت ۱۰ هزار و ۶۸۲ فرصت شغلی محاسبه کنیم، خوشبختانه تا امروز هفت هزار و ۶۹۴ نفر معادل ۷۵ درصد از این ظرفیت اشتغال‌زایی، جذب شده و توانسته است اشتغال خوبی را به شهرستان‌های استان بدهد.
غنیان با بیان اینکه صنعت، معدن و تجارت با چهار هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی بیشترین فرصت شغلی ایجاد شده در این بخش را در سطح استان سمنان به خود اختصاص داده است، افزود: اشتغالی که در شهرستان شاهرود در این زمینه ایجاد شده یک هزار و ۹۸۶ مورد شغل از سهمیه دو هزار و ۲۰۷ مورد بوده است یعنی ما در شاهرود معادل ۸۶ درصد تعهد ایجاد اشتغال از طریق انجام فعالیت‌های بخش صنعت، درمان، خدمات و سایر موارد، کارآفرینی را شاهد بوده ایم.
وی با بیان اینکه در بخش مشاغل خانگی کل اعتبار ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است که تا کنون هفت میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان در استان سمنان جذب شده است، بیان کرد: به تفکیک این شهرستان باید گفت: شاهرود با جذب سه میلیارد و ۱۳۱ میلیون تومان معادل ۳۹ درصد وضعیت خوبی داشته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان ضمن بیان اینکه در بخش مشاغل خانگی همچنین پنج تا شش دستگاه همکار نیز حضور دارند که صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد، بنیاد شهید، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی، جهاد کشاورزی و اداره کار هستند، ابراز کرد: این دستگاه‌ها اهلیت افراد در ایجاد مشاغل خانگی را تائید و سپس تسهیلات به متقاضیان اعطا می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها