مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف دینی و فرهنگی برای کارکنان، اساتید و دانشجویان، گفت: تعداد ۲۸ نفر از روحانیان در دانشکده‌ها، خوابگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز وابسته، به‌عنوان مبلغ دینی و امام جماعت فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۹۲۴۷۳
|
۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
فعالیت ۲۸ نفر از روحانیان نهاد رهبری علوم پزشکی اردبیل در مراکز تابعه
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت‌الاسلام حمید واحدی‌زاده، با اشاره به اساسنامه نهاد رهبری اظهار کرد: توسعه و ترویج آموزه‌های دینی و پاسداشت از فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و انقلابی میان دانشجویان، اساتید و کارکنان، رفع شبهات درحوزه‌های دینی، فرهنگی و سیاسی، توسعه نمود‌ها و مظاهر ارزشی و انقلابی دانشگاه، حمایت از فعالیت تشکل‌های دانشجویی و استادی، و کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی و همکاری با مدیریت دانشگاه و مشارکت در برنامه‌های فرهنگی دانشگاه، از جمله فعالیت‌هایی است که اساسنامه نهاد برای دفاتر دانشگاهی تعیین کرده است.

وی ادامه داد: نهاد رهبری در تمامی جلسات برنامه‌های فرهنگی آموزشی دانشگاه و شورا‌های مختلف مانند شورای دانشگاه، هیئت رئیسه، هیئت جذب اساتید و شورای فرهنگی، شورای قرآن و عترت، ستاد اقامه نماز و کمیته امر به معروف و نهی از منکر، کمیته عفاف وحجاب، کرسی‌های آزاداندیشی، نظارت بر فعالیت تشکل‌های دانشجویی و کمیته ناظر بر نشریات و ... حضور فعال داشته و در راستای فرهنگ سازی مناسب و بسط و توسعه آموزه‌های دینی و ارزش‌های انقلابی با مسئولان دانشگاه تعامل سازنده و صمیمی دارد.

 مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با برگزاری جلسات دفتر هم‌اندیشی اساتید از فکر و ایده‌های سازنده اساتید در زمینه‌های مختلف فرهنگی و رشد و تعالی معنوی و اخلاقی دانشجویان و اساتید ‌استفاده می‌کند. برگزاری دوره‌های ضیافت اندیشه با همکاری معاونت ‌ آموزشی دانشگاه برای اساتید ‌از برنامه‌های دیگر دفتر هم اندیشی اساتید است.

وی با اشاره به برگزاری زیارت عتبات عالیات و اردو‌های آموزشی، فرهنگی در مشهد مقدس برای کارکنان و اساتید و دانشجویان در راستای تحقق اهداف فرهنگی، از فعالیت فرهنگی و اقامه نماز جماعت ۲۸ نفر از روحانیان خوش ذوق در دانشکده‌ها، خوابگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز وابسته به دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: نهاد رهبری دردانشگاه با تأسی از رهنمود‌های مقام معظم رهبری و بررسی دغدغه‌های دانشجویان در برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، ایجاد فضای پرسش گری در دانشگاه علوم پزشکی، پیشگام بوده و زمینه سازی برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و کرسی‌های آزاد اندیشی را درسرلوحه برنامه‌های خود دارد و از همه موضوعات دراین مورد استقبال می‌کند.

واحدی‌زاده افزود: نهاد رهبری از تمام فعالیت‌های دانشحویان از جمله تشکل‌های دانشجویی، کانون‌های مختلف فرهنگی دانشگاه و همچنین برنامه انجمن‌های علمی در حد توان خود پشتیبانی معنوی و مالی نیز می‌نماید.

وی درپاسخ به این سؤال که آیا فضای دانشگاه دینی است؟ گفت: به اعتقاد من با نگرش توسعه‌محور نسبت به آموزه‌های دینی، فضای عمومی دانشگاه مناسب بوده و می‌تواند با برنامه ریزی مناسب و اعتماد به دانشجویان فهیم و دغدغه‌مند و اساتید مجرب و استفاده از ظرفت‌های فراگیر گروه معارف دانشگاه در مسیر ایده‌آل و مطلوب قدم برداشت.

وی گفت: در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان نیز نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، سال‌هاست که با تشکیل ستاد ازدواج دانشجویی، دانشجویان واجد شرایط را تشویق به امر ازدواج کرده و از مزدوجین هر سال ثبت نام می‌کنند. برگزاری اردو‌های آموزشی و فرهنگی برای مزدوجین در مشهد مقدس و برگزاری کارگاه‌های مختلف با استفاده از اساتید کشوری درراستای تحکیم امر مقدس خانواده و شیوه‌های تقویت ارتباط مناسب همسران و تربیت فرزندان، ازجمله فعالیت‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل است.
ارسال نظرات