با حضور دادستان مشهد صورت گرفت؛

انتصاب «مصطفی دلخواه» به عنوان دادستان عمومی و انقلاب درگز

«مصطفی دلخواه» دادستان عمومی و انقلاب درگز شد.
کد خبر: ۹۰۹۴۰۱۷
|
۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴
به گزارش خبر گزاری بسیج درگز؛ ظهر روز گذشته مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب درگز با حضور دادستان مشهد مقدس در سالن همایش‌های اداره ارشاد برگزار شد.

در این جلسه مصطفی دلخواه به عنوان دادستان جدید درگز معرفی شد و از درایت و هوشمندی خلیل الله برزنونی دادستان اسبق درگز در حل مسائل و مشکلات شهری و رسیدگی سریع به پرونده‌های قضایی تشکر و قدردانی شد.

غلامعلی صادقی با تاکید بر الزام وجود قانون به عنوان یکی از نشانه‌های پیشرفت کشور اظهار کرد: هیچ گروهی بدون قانون نمی‌تواند به بقای خود ادامه دهد؛ حتی یک جمع دو نفره برای پیشبرد اهداف و منافع خود نیاز به قانون دارد.

دادستان مشهد تبیین کرد: قانون مبنای همه خوبی‌ها بوده و بی قانونی منشا تمام تخلفات و نارضایتی هاست؛ امروز به برکت نظام اسلامی ایران می‌توانیم ادعا کنیم قوانین ما که از فیلتر شورای نگهبان می‌گذرد عین فقه و آیات ائمه معصومین بوده و مخالفتی با شرع و اسلام ندارد.

حجت الاسلام محمدحسین ایروانی قضاوت و داوری را از جمله سخت‌ترین و البته ارزشمند‌ترین کار‌ها دانست و تاکید کرد: پذیرش مسئولیت قضاوت، اراده آهنین و ایمان قوی و مستحکمی را می‌طلبد؛ مطابق روایات اسلامی قاضی اگر عادل باشد سعادت و اگر خدای ناکرده در انجام مسئولیت‌های خود کوتاهی کند شقاوت اخروی نصیب او می‌گردد.

در ادامه این مراسم خلیل الله برزنونی رسالت خود را مبارزه واقعی با هنجار شکنان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی جامعه بیان کرد و ضمن ارائه گزارش عملکردی از فعالیت ۲۵ ماهه خود در شهرستان درگز عنوان کرد: برخورد با نزاع‌های دسته جمعی و گروهی، دستگیری سریع و تعقیب متهمان، طرح‌های ضربتی برخورد با قاچاقچیان و تولید کنندگان مواد مخدر و مشروبات الکی، اجرای سه مرحله شلاق علنی برای مرتکبین جرایم خشن در میادین اصلی شهر و برخورد جدی با فساد اداری تنها بخشی از خدماتی است که در این مدت به شهروندان درگزی ارائه شده است.

وی افزود: با توجه به مدعی العموم بودن دادستانی، سعی شد با ورود فعال به مسائل شهری و حل و فصل مواردی همچون سد معبر، نواقص جاده ای، مشکلات بهداشتی استخر شهرستان، برخورد با محتکران، متصرفین در اراضی ملی، قاچاقچیان چوب و کالا و رفع تجاوز از حریم بستر رودخانه زمینه آسایش مردم درگز را فراهم کنیم.

دادستان گلبهار در پایان خاطرنشان کرد: رسیدگی به ۱۶۹۰۰ پرونده در مدت ۲۵ ماه، نشان از عملکرد مثبت دادسرا دارد؛ در طول این مدت میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های ورودی به دادگستری کمتر از ۱۵ روز بوده و به لطف خدا و با همت پرسنل سخت کوش دادگستری، سال گذشته موفق به کسب رتبه اول در پیشگیری از وقوع جرم در سطح استان شدیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها