نماینده، ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

سنت حسنه وقف، کارکرد برای رفاه مردم با نیت قرب الهی است

نماینده، ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه امروز در جمع کارکنان اداره کل اوقاف خراسان رضوی در مهدیه امام خامنه‌ای (مدظله العالی) مشهد مقدس، گفت: سنت حسنه وقف، کارکرد برای رفاه مردم با نیت قرب الهی است.
کد خبر: ۹۰۹۴۱۲۶
|
۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین خاموشی،  شب گذشته در جمع کارکنان اداره کل اوقاف خراسان رضوی در مهدیه امام خامنه‌ای (مدظله العالی) مشهد مقدس با اشاره به آیات ابتدایی سوره طلاق گفت: این آیات از امیدبخشترین آیات قرآن مجید است که تلاوت آن دل را صفا و جان را نور می‌بخشد و به تمام افراد با تقوا وعده نجات و حل مشکلات می‌دهد.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه سه توصیه و یک امر به تقوای الهی در سوره طلاق آمده است، افزود: کسی که تقوای الهی پیشه کند، خداوند امرش را سهل و ناکاستی و نواقصش را جبران کرده و بلند مرتبه می‌شود.

وی با اشاره به ملاقاتی که با یک جامعه شناس عرب زبان مسیحی در لبنان داشته افزود: این جامعه شناس گفت "دوستانی که با نظام هستند لحظه به لحظه باید برای نعمت ولایت شکرگزار باشند و برای پاسداشت این نعمت و در اطاعت از فرامین، ولی فقیه از هم سبقت گرفته و در هر حال گوش به فرمان فرامین رهبری باشند. "

حجت الاسلام و المسلمین خاموشی با بیان اینکه قران از مقوله قرائت آمده، افزود: خداوند در اولین آیات نازل شده بر پیامبر فرمودند ای صاحبان روح و اندیشه تقوای الهی پیشه کنید.

وی با اشاره کلمه "ذکر" در آیات پایانی سوره طلاق، گفت: منظور از ذکر همان رسول است که جنبه علمی نیز دارد و در مکتب تشیع "رسول" به عنوان مجری قوانین الهی در جامعه است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: حضرت محمد (ص) و اهل بیت او ناطق به کتاب - یعنی قرآن - می‌باشند و امیر المؤمنین (ع) می‌فرماید: من قرآن ناطق و زبان گویای خداوند هستم.

وی افزود: امام راحل (ره) قبل از انقلاب با تکیه بر مردم انقلاب را به جهتی که در ذهن داشت هدایت و این انقلاب را با توکل بر خدا شروع کرد و بعد از پیروزی انقلاب نیز از همان اوایل بر داشتن و افزایش بصیرت انقلابی تاکید داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین خاموشی بیان کرد: همزمان با پیشرفت انقلاب دشمنان نیز به فکر فتنه بودند و تا کنون نتیجه‌ای نگرفتند و مردم انقلابی ایران در ۹ دی پاسخ محکمی به فتنه‌های دشمنان دادند.

وی اظهار کرد: امروز به موقعیتی رسیدیم که دشمن مجبور به ترک منطقه شده و از حکومتش بر منطقه خبری نیست و به برکت انقلاب و بصیرت مردم انقلابی، آمریکا امروز دور خودش دیوار می‌کشد.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه سخنان خود، با بیان اینکه سنت حسنه وقف کارکرد برای رفاه مردم با نیت قرب الهی است، گفت: واقفان با وقف خود با نیت ساخت حسینه حمام مسجد درمانگاه و مدرسه و... به فکر منفعت رساندن به مردم بودند

وی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تحریم ها، امروز وقف با نیت علم، دانش و فناوری، مشاغل دانش بنیان و حمایت از کسانی که تولید می‌کنند بسیار مورد توجه و ضروری است.

حجت الاسلام و المسلمین خاموشی با بیان اینکه سعی ما در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اجرای امینانه نیت‌های واقفان است، گفت: مردم نیز باید این نعمت‌ها و اثرات وقف را در جامعه ببینند و بعد اجتماعی موقوفات یکی از ابعاد اصلی سنت حسنه وقف است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امیدواریم که این سازمان در حوزه وقف جدید‌ترین خدمات و در کارنامه اش به عنوان حافظ منافع واقفان بهترین کارکرد را داشته باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها