عوامل شکل‌گیری حماسه ۹ دی

امام جمعه بردسکن در نشست بصیرتی کارکنان و سربازان سپاه ناحیه این شهرستان به تشریح عوامل شکل‌گیری حماسه ۹ دی پرداخت.
کد خبر: ۹۰۹۴۴۰۰
|
۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام امینی ضمن گرامیداشت فرا رسیدن حماسه نهم دی ماه به عوامل شکل گیری نهم دی ماه در دو سطح رهبری و مردم اشاره کرد.
 
 وی انسجام را به عنوان اولین عامل شکل گیری نهم دی ماه عنوان کرد و گفت: حرکت مردم در نهم دی ماه ریشه در اعتقادات راسخ و عمیق آن‌ها داشت و مردم در جریان فتنه ۸۸ به این نتیجه رسیدند که به مقدسات توهین شده و غیرت دینی و مذهبی مردم باعث شکل گیری این حماسه عظیم شد.
 
امینی در ادامه حساسیت بالای مردم نسبت به استقلال کشور و حساسیتی که نسبت به دخالت بیگانگان دارند را به عنوان دومین عامل شکل گیری نهم دی ماه نام برد. حساسیت و تاکید مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و آرمان‌های حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری را عامل دیگری برشمرد که به واسطه آن در سال ۸۸ حماسه نهم دی ماه رقم زده شد.
 
حجت الاسلام امینی ولایت محوری و ولایت مداری مردم را که ریشه در اعتقادات آن‌ها دارد را عامل دیگر بیان کرد.
 
امام جمعه بردسکن نیز به مواردی از مدیریت‌های رهبر معظم انقلاب در ایام فتنه ۸۸ اشاره نمود و گفت: تذکر، روشنگری و بصیرت افزایی، برخورد شجاعانه و قاطع و انقلابی با بازیگران نقش اول در فتنه چه در داخل و چه در خارج، هوشیاری و قاطعیت و پافشاری ایشان در چارچوب قانون، صیانت از آرای مردم و پاسداشت مردم سالاری دینی، سرزنش و نکوهش و هشدار نسبت به آثار و پیامد‌های منفی حرکات فتنه گران، درایت در هدایت مردم و معرفی مسیر اصلی و جدایی از صف فتنه گران، بردباری و مدارای رهبری مبتنی بر سیاسیت جذب حداکثری و دفع حداقلی و مدیریت صحنه داخلی و بیرونی به طور همزمان را از جمله مصادیق و نمونه‌های مدیریت رهبر معظم انقلاب در ایام فتنه ۸۸ عنوان کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها