خبرهای داغ:
رائفی پور:

ذات انقلاب اسلامی مبارزه با استکبار است/ لزوم مطالبه‌گری شفافیت از مسئولین و نمایندگان توسط مردم

استاد دانشگاه با اشاره به روند شکل گیری انقلاب اسلامی گفت: ذات انقلاب اسلامی مبارزه با استکبار است.
کد خبر: ۹۰۹۸۹۱۲
|
۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۶

ذات انقلاب اسلامی مبارزه با استکبار استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی‌اکبر رائفی‌پور امشب در مراسم «یادواره مصطفای شهید» که به مناسبت هفتمین سالگرد شهید «مصطفی احمدی روشن» شهید صنعت هسته‌ای در حسینیه امام خمینی(ره) همدان برگزار شد با اشاره به روند شکل گیری  انقلاب اسلامی اظهار کرد: ذات انقلاب اسلامی مبارزه با استکبار است.

 وی با بیان اینکه در انقلاب ما درطول 40 سال اخیر مسئولین کلیدواژه‌ای دارند که از آن استفاده می‌کنند، افزود: مسئولین همواره تکرار می‌کنند که شراط کنونی حساس است و هیچ‌گاه این حرف آنها تمام نمی‌شود.

مدیر موسسه  فرهنگی مصاف انقلاب با بیان اینکه انقلاب یک نوع دگرگونی است و تا زمانی که به هدف نهایی و غایی خود نرسیده باشد همچنان انقلاب است، گفت: اینکه مسئولین تا چه حد این موضوع را درک می‌کنند موضوع دیگری است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب در راستای مبارزه به مستکبرین طراحی شده است، بیان کرد: هر انقلابی الزاما به نظام اسلامی منجر نمی‌شود ضمن اینکه شکل‌گیری انقلاب اسلامی ما 80 سال طول کشید که شروع آن از آذر ماه سال 1270 در جریان فتوای توتون و تنباکو است.

رائفی‌پور با تقسیم شروع ایجاد انقلاب تا زمان حال به سه مرحله اصلی اظهار کرد: از سال 1270 تا 1357 مرحله نخست است که انقلاب در این برهه شکل گرفت و مرحله دوم از سال 1357 تا 1367 است که در این مرحله دو سال نخست تجزیه‌طلبی و در هشت سال بعد همراه با جنگ نامتقارن روبرو بودیم که طی آن در برابر دنیا و استکبار ایستادگی کرده و مظلومانه جنگیدیم.

وی  با بیان اینکه در مرحله سوم  قرار بر این بود تا دولت اسلامی تشکیل دهیم، عنوان کرد: قرار بر این بود که عملکردها و سازوکار نهادهای انقلابی منطبق با اسلام باشد که متاسفانه در این مرحله هنوز مانده‌ایم چراکه ساختارهایی که ما قبل انقلاب داشتیم ساختارهای غرب آمریکا بود که هنوز هم هست و از این ساختارهای غربی اسلامی بیرون نمی‌آید.

* بانکداری کنونی کشور نمونه‌ای از ساختارهای غیر اسلامی است

این نظریه‌پرداز بانکداری کنونی کشور را نمونه‌ای از ساختارهای غیر اسلامی دانست و بیان کرد: بانکداری امروز با وضعیت امروز نه بانکداری غربی و نه بانکداری اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه بعد از انقلاب ساختارهایی که خودمان در داخل کشور بر مبنای اسلام و انقلابی‌گری ساختیم جواب داد، ساختارهای نهضت سوادآموزی را نمونه‌ای از این موارد دانست و اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران جزو باسوادترین کشورهای دنیا است و در رشد علمی جهش وحشتناکی داشتیم اما وقتی جهاد سازندگی کشور با وزرات کشاورزی ادغام شد به دلیل اینکه ساختار وزرات کشاورزی از قبل از انقلاب بود، جهاد را در خود بلعید.

رائفی‌پور با بیان اینکه اصل ساختار بسیج کنونی ساختار نظامه‌گری غربی و شرقی است، گفت: ساختاری که ابتدا از بسیج ساختیم این مدلی نبود و بسیار اثربخش و تاثیرگذار بود به طوری که یک شخص 20 ساله فرمانده یک شخص 70 ساله می‌شد و در ساختار قبلی که خودمان ساخته بودیم، می‌توانستیم یک نخبه 24 ساله را فرمانده جنگ کنیم اما امروز این امکان وجود ندارد و ساختارهای کنونی غربی مانع رشد و پیشرفت این جوانان شده است.

وی اضافه کرد: در ساختار گذشته بسیجی که خودمان ایجاد کردیم گزارشات ملاک نبود و افراد در تلاش بودند که کارشان دیده نشود و در گمنامی باشند اما امروز اینچنین نیست، ضمن اینکه در آن نگاه کسی از مردم طلبکار نبود و تنها برای رضای خدا دفاع می‌کرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به برگزاری متعدد جلسات بی‌نتیجه در ادارات و نهادها آن را یکی از مشکلات مدیریتی کشور عنوان کرد، و گفت: اکثر مسئولین کشور کار نمی‌کنند و همواره در جلسه هستند، که تمام این جلسات بی‌نتیجه است و با این وضعیت نمی‌توان کشور را مدیریت کرد.

وی با تاکید بر اینکه بعد از انقلاب با ساختارهایی که خودمان ایجاد نکردیم و مدل اسلامی نداشت، مشکلات حل نشد، اظهار کرد: قبل از انقلاب دروس دانشگاهی ما زیر نظر بهایی‌ها ایجاد شد که امروز هم همان‌ها تدریس می‌شود که با این وضعیت نمی‌توان انتظار داشت که دروس تفکر انقلابی و اسلامی بیرون بیاید.

رائفی پور در ادمه سخنان خود با گلایه‌مندی از عدم وجود شفافیت در کشور بر مطالبه‌گری شفافیت از مسئولین و نمایندگان توسط مردم تاکید و بیان کرد: در صورت مطالبه‌گری، شفافیت موجب می‌شود که مردم نیز در انتخاب مسئولین و نمایندگان در زمان انتخابات دقت بیشتری داشته باشند و سعی در انتخاب بهترین‌ها دارند ضمن اینکه مدیران نیز مسئولیت‌پذیرتر می‌شوند و در وضعیتی که غیر شفاف است هر مسئولی هر کاری که دلش بخواهد انجام می‌دهد در صورتی که وقتی شفافیت وجود داشته باشد دیگر نمی‌تواند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر وجود شفافیت در کشور تصریح کرد: اصل شفافیت‌سازی که در غرب وجود دارد  متعلق به اسلام است و در قرآن کریم مطرح شده حال آنکه در کشور ما که کشوری اسلامی است موضوع شفافیت وجود ندارد.

مدیر موسسه مصاف با بیان اینکه حل مشکلات با ایجاد قانون و توسط نمایندگان امکانپذیر است، بر انتخاب درست نمایندگان در زمان انتخابات تاکید و عنوان کرد: نمایندگان مجلس همچون سیاره‌ها می‌چرخند و هر چهار سال نزدیک ما می‌شوند که وقتی نزدیک شدند باید یقه آنها را گرفت ودر خصوص شفافیت آراء، شفافیت گفتگوها، شفافیت حقوق و مزایا و هدایای دریافتی مطالبه‌گری کرد.

وی با بیان اینکه چنانچه نماینده‌ای در صورت مطالبه‌گری شفافیت، مخالف آن باشد نشان ازخطا و دزدی است، تاکید کرد: در مقابل نماینده‌ای که جلوی اجرای طرح شفافیت آرا ایستادگی کند می‌ایستم و اگر خودم هم نباشم، هستند افرادی که این کار را ادامه خواهند داد.

* حس فساد در کشور ما بیشتر از فساد است

رائفی پور با اشاره به اینکه ساختار بازرسی نظارت کامل ندارد، افزود: باید نظارت و مطالبه‌گری شفافیت، همگانی باشد و باید به این سمت حرکت کنیم که در این صورت فضای امن از فساد گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه کمترین تخلف در نیروهای مسلح  است، یادآور شد: تا زمانی که  ساختارهای اشتباه تغییر نکند با تغییر مسئولین مشکلات حل نخواهد شد و فرقی در اصل ماجرا ایجاد نمی‌شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه حس فساد در کشور ما بیشتر از فساد است، خاطرنشان کرد:  این موضوع به دلیل انتشار برخی اخبار هدفمند و یا اظهار نظر تعدادی افراد جو زده است.

 وی عنوان کرد: باید در زمان انتخابات نماینده‌ای را انتخاب کرد که بتواند مشکلات را حل کند و اسیر شعارها نشود و نباید این چنین باشد که یک رئیس جمهور، هسته‌ای راه بیاندازد و رئیس جمهور دیگر آن را از میان ببرد.

رائفی پور با تاکید بر ضرورت بصیرت‌افزایی در جامعه عنوان کرد: دشمن با گزینه نظامی نمی‌تواند جلوی ما بایستد چراکه اسرائیل با ادعای نظامی بسیار در مقابل غزه شکست خورد، بنابراین نمی‌تواند در مقابل ایران که کشوری قدرتمند است اقدامی انجام دهد.

وی با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا با گرفتن هویت کشور و ناامید کردن مردم به اهداف شوم خود دست یابد، خاطرنشان کرد: باید در برابر این اقدام دشمن مراقبت و ایستادگی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات