سید ساجد یعقوبی
معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا گفت: در هشت سال دوران دفاع مقدس فرهنگ ایثار و شهادت رزمندگان اسلام سبب شد تا وجبی از خاک کشورمان به دست دشمن نیافتد.
کد خبر: ۹۰۹۹۳۵۴
|
۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
فرهنگ جهاد و شهادت وجبی از خاک کشورمان را به دست دشمن نداد
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سردار سرتیپ پاسدار محمدجعفر اسدی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در همایش بزرگ رزمندگان شهرستان پارس‌آباد مغان اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام با توسل به ائمه اطهار (ع) توانستند به فرهنگ ایثار و شهادت جامه عمل پوشانده و اجازه ندادند وجبی از خاک کشورمان به دست استکبار جهانی بیافتد.

وی با بیان اینکه ایثار و از خود گذشتگی‌های رزمندگان بود که ما را در دنیا سربلند کرد، گفت: قبل از دوران دفاع مقدس در حالی که بیشتر کشور‌ها زیر سایه ظلم و ستم استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا در غرب و شوروی سابق در شرق قرار گرفته بودند، در این میان کشور جمهوری اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) بوده و زیر سلطه هیچ یک از دو ابرقدرت شرق و غرب قرار نداشت.

معاون بازرسی قرارگاه خاتم الانبیا افزود: اگر به دهه‌های گذشته و تاریخ کشورمان رجوع کنیم به قرارداد ننگین ترکمنچای خواهیم رسید که تلخی آن هنوز از ذائقه ایرانی‌ها پاک نشده است.

این یادگار هشت سال دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه در این قرارداد ننگین بخش‌های مهمی از ایران زیر چکمه‌های دشمنان قرار گرفت، تصریح کرد: با مقایسه قرارداد ترکمنچای و دوران دفاع مقدس به این نتیجه خواهیم رسید که در این قرارداد ننگین مناطقی از خاک کشورمان به دست بلوک شرقی افتاد، اما برعکس این قرارداد، رزمندگان ما در جنگ تحمیلی هشت ساله استکبار جهانی با ایثار و شهادتی که از خود نشان دادند اجازه ندادند وجبی از کشورمان به دست دشمن بیافتد.

وی با اشاره به حضور رزمندگان از شهرستان پارس‌آباد مغان در جبهه‌های حق علیه باطل بیان کرد: همین فرزندان این مرز و بوم بودند که در دوران دفاع مقدس حماسه‌های بزرگی را خلق کرده و جانانه در مقابل دشمنان ایستادگی کردند.

حجت‌الاسلام سیدسعید رشادی، امام جمعه پارس‌آباد نیز با قدردانی از رشادت‌های رزمندگان شهرستان پارس‌آباد گفت: این شهرستان ۲۶۱ شهید، یک هزار و ۱۶ جانباز، ۷۴ نفر آزاده و پنج هزار و ۱۷۰ رزمنده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
 

وی  دوران دفاع مقدس را نگینی درخشان بر تاریخ حماسه، ایثار و پایداری رزمندگان دانست و یادآور شد: یادآوری فداکاری و مجاهدت رزمندگان دوران دفاع مقدس موجب زنده نگه داشتن و پویایی اسلام و انقلاب اسلامی می شود.

ارسال نظرات