خبرهای داغ:

گردهمایی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری شاهرود

گردهمایی تعدادی از مدیران کانون‌های فرهنگی وهنری شاهرود با حضور سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۹۷۵۳
|
۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
گردهمایی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، رضا مهدیان در نشست صمیمی با مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجددر سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود با اشاره به اینکه ۵۶ کانون در شاهرود وجود دارد، اظهار کرد: کانون‌های شاهرود نسبت به گذشته فعال‌تر شوند و در ارائه برنامه هاوآموزش و شیوه تدریس از روش‌های نوین استفاده کنند وبا توجه به هررده سنی آموزش به همان زبان بیان شود.
وی با بیان اینکه در شهرستان شاهرود کانون‌های مساجد هنوز به خوبی معرفی نشده اند، افزود: کانون‌ها علاوه برمعرفی خود با ارائه برنامه‌های جذاب و تاثیر گذار، باید از موازی کاری‌ها اجتناب کنند و ارائه برنامه صرفاجهت ارائه گزارش وآمار نباشد واز حالت روتین خارج شوند تا شاهد خروجی خوبی از برنامه‌ها باشیم.
سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان شاهرود با بیان این که کانون‌ها طرح‌های خود کفا و اشتغال زا ارائه دهند، تصریح کرد:کانون‌ها برنامه‌های خود را با تعامل با انجمن‌های فرهنگی، هنری اداره برگزار کنند و روی بودجه‌های دولتی تکیه نکنند.
مهدیان با توجه به اهمیت نهج البلاغه در کانون‌های مساجد، بیان کرد:کانون‌های مساجد در ساخت انیمیشن و نمایش نویسی در حوزه کودکان با محوریت نهج البلاغه و همچنین اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری پیشگام باشند.
وی افزود:کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در کاهش آسیب‌های اجتماعی بویژه طلاق وارد عمل شوند وبا استفاده از روایات واحادیث، بویژه نهج البلاغه در کاهش طلاق درجامعه فعالیت داشته باشند.
سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان شاهرود در پایان گفت:بازدید از کانون‌های مساجد در دستور کار قرار دارد وهمانطور که تا کنون در مساجد حضور داشته واز نزدیک شاهد فعالیت‌های کانون‌ها بوده ایم از این پس نیز با برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفته است در مساجد مختلف حضور خواهیم یافت تا از نزدیک در روند کار کانون‌ها وبرنامه‌های آن‌ها قرار گیریم وتعاملی در اجرای برنامه‌های مختلف بویژه در مساجد داشته باشیم.
همچنین در این جلسه کارشناس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شاهرود با معرفی مسؤلان کانون‌ها و برنامه‌های شاخص هر کانون، بیان کرد:کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بازوان توانمند اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان شاهرود هستند.
حجت الاسلام عظیم پناهی افزود: باوجود ۵۶ کانون در شهرستان شاهرود در آستانه ثبت ۱۵ کانون دیگر نیز هستیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها