رحیم‌پور ازغدی:

سیاست دشمن تسلط بر تربیت معلم است/ خروجی دانشگاه و حوزه حل مشکلات معاد و معاش باید باشد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سیاست دشمن این بود که اگر تربیت معلم را در اختیار بگیرد در 30 سال آینده نسل بعد کل کشور را در دست می‌گیرد.
کد خبر: ۹۱۰۱۱۷۴
|
۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حسن رحیم‌پور ازغدی در گردهمایی بسیجیان فرهنگی با عنوان« معلم تراز انقلاب» که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: هرچه عقل توسعه پیدا کند به نفع انسان‌ و هر چه جهل توسعه یابد به ضرر اوست  تمام مشکلات بشر به جهل او برمی‌گردد.
 
وی با تاکید بر اینکه عقل معاش و معاد باید توام باشند، افزود: نظام آموزشی که صرفا به تربیت توجه کند یا اینکه  کاری به تربیت و اخلاق نداشته باشد و یا  به هیچ یک از این دو کاری نداشته باشد هرسه مشکل دارند و ضد بشریت هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: معلم تراز انقلاب اسلامی معلمی است که دنیا و آخرت را به درستی بشناسد  تا بتواند انسان فاضلی برای جامعه تربیت کند.

وی ابراز داشت: دانشگاه و حوزه باید با برنامه‌ریزی درست بتواند مشکلات معاش و معاد مردم را  با هم حل کند چرا که در اسلام و مکتب اهل‌بیت (ع) معاش و معاد از هم تفکیک نشده‌اند، پس در نظام آموزشی نیز باید به هر دو آن‌ها با هم توجه شود.

رحیم‌پور ازغدی خاطرنشان کرد: سیاست دشمن این بود که اگر تربیت معلم را در اختیار بگیرد در 30 سال آینده نسل بعد کل کشور را در دست می‌گیرد، هر جا نظام تربیت معلم تحت یک پروژه قرار بگیرد، 20 سال بعد نیز فرزندانی که زیر نظر همین معلمان بزرگ می‌شوند تحت همان پروژه بوده و ملت ایران را شکل می‌دهند.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه معاش تفاوت نظام آموزشی اسلامی با نظام آموزشی سکولار و غربگراست، افزود: زندگی عاقلانه و درست دنیا مقدمه‌ای برای زندگی ابدی و اخروی است.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از سیاست‌های دشمن را کادرسازی افراد خود در جامعه ایرانی خواند و گفت: این افراد با چهره ایرانی و تفکر لندن و واشنگتن در میان مردم بومی محلی نفوذ پیدا می‌کنند.
 
وی در پایان گفت: بازی‌های کامپیوتری، انیمیشن‌ها و فیلم‌های هالیوودی در مدارس و دانشگاه‌های ما نفوذ پیدا کرده‌اند وبه عنوان بمب‌های هسته‌ای در حوزه آموزش و پرورش در حال انجام است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار