نویسنده کتاب قادر متعال گفت: در برابر رسانه ها و ابزارهای شیطانی که امروز وارد شده اند کتاب وجود دارد که متأسفانه امروز کتاب با هزینه های بالایی مواجه شده است و خیلی ها از خرید کتاب های خوب در بازار به دلیل قیمت بالا ناتوان هستند
کد خبر: ۹۱۰۱۵۸۶
|
۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳

 حمید جعفری نویسنده کتاب در حوزه دفاع مقدس و شهدا در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج استان مرکزی، درپاسخ به سوالی مبنی بر مذاکره مجدد با آمریکا و طرح سازش گفت: خداوند در قرآن می فرمایند: وَلَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلًا که این آیه باید سرلوحه کارمان باشد.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر توقعات مردم از دولت در شرایط جنگ اقتصادی افزود:یکی از نیازهای مهم در کشور ما داشتن مدیران انقلابی است که خیلی مهم است،یعنی افرادی باشند که در تراز انقلاب اسلامی باشند،اهل شعار نباشند،اهل عمل باشند و واقعا در عمل نشان دهند که راه انقلاب اسلامی را طی میکنند.
این فعال فرهنگی ادامه داد: همچنین باید روحیه جهادی داشته باشند و وظایف خود را به درستی انجام دهند که با توجه به مشکل اقتصادی که از مهمترین مشکلات کشور است و اگر این بحران اقتصادی را نتوانیم حل کنیم آسیب های زیادی به ما وارد خواهد شد.
وی افزود: کار فرهنگی در کنار حل مشکلات اقتصادی معنا پیدا می کند،زمانی که یک جوان ایرانی مشکل بیکاری دارد ما چطور می توانیم توقع داشته باشیم که در خط مقدم فرهنگی قرار گیرد؟
نویسنده کتاب قادر متعال بیان داشت: بنابراین نیاز است که در جامعه اسلامی حل مسائل اقتصادی و معیشت مردم در دستور کار باشد نه اینکه دنبال ثروت اندوزی و تجمل گرایی باشیم و نیازهای مردم را در حد معقول برطرف کنیم.
وی افزود: در حقیقت اولویت اول جامعه باید حل مشکلات بیکاری جوانان باشد که خیلی مهم است زیرا وقتی از یک جوان توقع داریم یک فرد صالحی باشد چطور با مشکلاتی که در ازدواج،کار،مسکن و... دارد در مسیر صالحیت قرار گیرد؟ نیاز است که این جوان در درجه اول یک اشتغال داشته باشد و بتواند برای خود یک آینده ترسیم کند.
جعفری تأکید کرد: نیاز است که شرایط ازدواج برای جوانان تسهیل شود که دولت و مسئولین باید برای رفع این مشکل موضوع اشتغال را مد نظر داشته باشند و چشم اندازی برای تمام جوانان در نظر بگیرند و جوانی در کشور وجود نداشته باشد که بیکار باشد. وی در رابطه با اهداف دشمنان در جنگ رسانه ای گفت: در برابر رسانه ها و ابزارهای شیطانی که امروز وارد شده اند کتاب وجود دارد که متأسفانه امروز کتاب با هزینه های بالایی مواجه شده است و خیلی ها از خرید کتاب های خوب در بازار به دلیل قیمت بالا ناتوان هستند.
این فعال فرهنگی ادامه داد: اولین موضوعی که در بحث کتابخوانی می توانیم مد نظر قرار دهیم این است که هزینه کتاب را باید پایین بیاوریم و آن را اصلاح کنیم.
وی افزود: کتاب فروشی ها به دلیل بالا بودن قیمت کتاب ها ورشکسته شده اند و همین دلیل باعث شده است کتابخوانی فراموش شود.
نویسنده کتاب های دفاع مقدس تصریح کرد: وقتی انسان نمی تواند کتاب خوب بخرد و بخواند به دنبال فضای مجازی و اینترنت می رود و متأسفانه کتاب هایی در آنجا وجود دارد که متناسب با فرهنگ اسلامی و ایرانی نیست و با اعتقادات دینی ما ضدیت دارند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر دستاورد دفاع مقدس برای کشور گفت: دفاع مقدس یک دانشگاه است و تأثیر گذارترین دانشگاهی که در تاریخ دنیا تأسیس شد همین دانشگاه دفاع مقدس بود که امام آن را بنا نهادند.
نویسنده کتاب قادر متعال خاطر نشان کرد: این دانشگاه بزرگانی چون شهید ابراهیم هادی،شهید برونسی،شهید همت،شهید زین الدین و ... را تربیت کرد که همگی از گنج های این کشور بودند و هیچ کس آنها را نمی شناخت و به محض وارد به دانشگاه دفاع مقدس شخصیت های معنوی بزرگی شدند.
وی افزود: جوانانی که آن زمان در دانشگاه دفاع مقدس تربیت شدند از انسان های بزرگ تاریخ هستند و از روحیه های خاص و ویژه ای برخوردار بودند که موضوع حائز اهمیتی است.
این فعال فرهنگی بیان داشت: ما یکی از کارهایی که باید انجام دهیم این افراد را برای جوانان الگو سازی کنیم ،متأسفانه اکنون میبینیم افرادی در جامعه الگو قرار می گیرند که واقعا الگو نیستند که متناسب با فرهنگ دینی و اسلامی ما نیستند.
وی افزود: بایدافرادی برای جوانان الگو قرار بگیرند که با فرهنگ غنی اسلام مطابقت داشته باشند مثل شهید برونسی که در کتاب خاک های نرم کوشک اثر استاد سعید عاکف مشاهده می کنیم که این شهید بزرگوار چگونه به کوچکترین مسائل دینی و شرعی را رعایت می کرده است که می تواند علاوه بر الگوی جوانان برای مسئولین هم الگو باشد.
نویسنده کتاب در حوزه شهدا در همین خصوص تصریح کرد: در بحث حفظ بیت المال شهید برونسی رفتارهایی داشته است که می تواند بهترین الگو برای مسئولان در مقطع فعلی باشد.
وی در توصیه ای به افرادی که علاقمندی به نویسندگی دارند خاطر نشان کرد: همه می توانند یک نویسنده باشند و نویسندگی یک مقوله ای نیست که از آن ترسید ولی باید هدفمند بنویسند و در یک جهت بنویسند و از تفکرشان در نویسندگی در یک جهت استفاده کنند، موضوع جهان بینی در نویسندگی خیلی مهم است که یک نویسنده باید مبنا و یک خط فکری داشته باشد.
نویسنده کتاب در حوزه دفاع مقدس در پایان خاطر نشان کرد: نویسندگان باید تمام آثار را مطالعه کنند و آثار آنها دچار یک پختگی باشد و جامعیت داشته باشد و آسیب های کتابی را که می نویسند لحاظ کنند و آثاری ننویسند که آسیب های اجتماعی را به دنبال داشته باشد و یک کتابی باشد که واقعا برای جامعه ارزشمند و مفید قرار گیرد.

ارسال نظرات