خبرهای داغ:
دستاوردهای چهل ساله انقلاب/۲

رشد ۳ برابری سرمایه گذاری خارجی مستقیم در ایران

بر اساس گزارش بانک جهانی ایران اکنون در میان اقتصادهای بزرگ دنیا رتبه ۲۷ را در تولید ناخالص دارد و در شاخص تولید ناخالص داخلی از لحاظ برابری قدرت خرید و یا همان PPP، بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول در سال ۲۰۱۷ ایران رتبه ۱۸ اقتصادی دنیا را در اختیار دارد.
کد خبر: ۹۱۰۲۲۳۱
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،اکنون انقلاب اسلامی در آستانه عبور از چهل سالگی و بلوغ دوم خود قرار گرفته است و جبهه استکبار که از رشد و بالندگی این درخت تناور به خشم آمده، فشارهای اقتصادی و روانی خود را برای بازتولید فشار عملی دو چندان نموده است و به کمک ظرفیت های نو پدید رسانه ای تلاش دارد تا مردم و مسئولان را با این چالش ذهنی و تلقی موهوم مواجه سازد که انقلاب اسلامی اکنون در مرحله فروپاشی اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی قرار گرفته و تنها راه برون رفت از این شرایط، اصلاح رفتارها و ساختارهای انقلابی است.
دشمن برای اخلال در دستگاه محاسباتی مردم و نخبگان و تولید درد اجتماعی برای پذیرش برجام های جدید مدتی است که تحریف و وارونه نمایی از دستاوردهای انقلاب اسلامی را آغاز کرده اند و در آرایش جدید رسانه ای خود، بن بست نمایی و تصویرسازی دروغین و بزک شده از دوران اسفناک رژیم پهلوی و زمزمه بازگشت به گذشته را در دستور کار خود قرار داده است.
برای مقابله با این جنگ محاسباتی، فعالان فرهنگی جبهه انقلاب می بایست دستاوردهای کلان انقلاب اسلامی را در قالب های علمی، مستند و هنرمندانه و به دور از هر گونه اغراق در بسترهای متنوع تخاطبی و مجازی برای مرم و مسئولان تبیین نمایند. در این مسیر طنین یاس سعی دارد تا نگاهی همه جانبه به بررسی دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی بهم اعتراف نهادهای بین المللی بپردازد.
مطالب گفته شده برگرفته از کتاب " چهل دستاورد" پژمان پورجباری و نمودارهای میعاد شیخی است. در بخش دوم؛ «قدرت و توان اقتصادی» را مورد بررسی قرار می دهیم./طنین یاس

ارسال نظرات