خبرهای داغ:
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت:

افزایش ظرفیت ۴۲۰ هزارتنی سیلوهای استان، دستاورد چهل سالگی انقلاب

خمسه گفت:قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچگونه سیلوی ذخیره سازی غلات دراستان وجود نداشت که بحمدالله طی ۴۰ سال گذشته با یک حرکت جهادی ظرفیت ذخیره سازی غلات به ۴۲۰ هزار تن رسیده است .
کد خبر: ۹۱۰۲۷۲۹
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست خبری مدیران اقتصادی استان که در استانداری و با حضور مدیران دستگاههای اجرایی و اصحاب رسانه برگزارشد بیان کرد : طی چهل سال گذشته ظرفیت ذخیره سازی سیلو های این استان به بیش از ۴۲۰ هزار تن رسیده است .

وی گفت:قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچگونه سیلوی ذخیره سازی غلات دراستان وجود نداشت که بحمدالله طی ۴۰ سال گذشته با یک حرکت جهادی ظرفیت ذخیره سازی غلات به ۴۲۰ هزار تن رسیده است .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد:میزان تولید محصولات زراعی در سال 57 حدود یک میلیون تن بوده که این میزان در سال 97 به بیش از دو میلیون 600 هزار تن رسیده است.

خمسه عنوان کرد:درتولید محصولات کشاورزی همچون گندم، ذرت، جو، گلزا، برنج با بکارگیری روشهای مناسب کاشت، داشت و برداشت افزایش در تولید داشته ایم .

وی افزود:همچنین در تولید محصولات باغی بارور، استان قزوین در مقایسه با اوایل انقلاب رشد قابل ملاحضه ای داشته است. به طوریکه تولید محصولات باغی از 310 هزار تن در سال 57 به بیش از 647 هزار تن در سال 97 رسیده است.

خمسه اضافه کرد:همچنین اسنان قزوین در تولید گوشت مرغ در واحد های طیور استان قزوین 5 برابر افزایش وجود داشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد:قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تولید گوشت مرغ در استان قزوین یازده هزار تن در سال بود که تولید این محصول طی 40 سال گذشته با حمایت های دولت و تمایل سرمایه گذاری دراین بخش به بیش از 60 هزار تن در سال افزایش یافته است.

وی گفت:طی مدت یادشده ظرفیت واحدهای طیور استان از دو میلیون و 550 هزار قطعه مرغ گوشتی به بیش از 10 میلیون قطعه رسیده است که طی 40 سال گذشته تولید و ظرفیت مرغداری های استان بین 4 تا 5 برابر افزایش داشته است.

خمسه عنوان کرد:همچنین تولید تخم مرغ در اوایل انقلاب در واحدهای تخم گذار استان 34 هزار تن در سال بود که تولید این محصول با افزایش نسبی بیش از 70هزار تن در سال 97رسیده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد:در حال حاضر 80 هزار بهره بردار بخش کشاورزی از خدمات نوین بهره مند می شوند که با اقدامات انجام شده از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی صنعتی حرکت کرده ایم.

وی افزود:طی سال گذشته با اجرای 45 هزار هکتار سامانه نوین آبیاری گام های بلندی در مدیریت منابع آب در استان برداشته شده است .

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها