خبرهای داغ:

برگزاری جلسه افتتاحیه طرح شهید بهنام محمدی

جلسه افتتاحیه طرح شهید بهنام محمدی حوزه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین(ع) میداوود برگزار شد
کد خبر: ۹۱۰۳۶۵۴
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۱

در جهت اجرای بهتر این طرح جلسه ای با این موضوع در محل بسیج دانش آموزی شهرستان باغملک انجام شد.

در این جلسه که با حضور جناب سروان غلامی مسئول بسیج دانش آموزی شهرستان باغملک، پرسنل حوزه بسیج میداوود، آقایی فعال فرهنگی بخش میداوود و حمدالله داودی فرمانده پایگاه شهید داودی میداوود همراه بود جناب سروان غلامی دبیر اجرای طرح در شهرستان باغملک، به صورت کامل اقدامات پایانی لازم طرح را جهت اجرا به صورت کامل تشریح نمودند

مکان اجرای این طرح مدرسه راهنمایی شهید رشیدی شهر میداوود است و روحانیون مجری این طرح نیز حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا پایا، آقایی و حاج آقا پاتش می باشند

توضیحاتی کوتاه از زبان سردار غیب پرور جانشین فرماندهی کل سپاه در امور بسیج در مورد طرح شهید بهنام محمدی:

طرح شهید بهنام محمدی نقطه پیوند مسجد، مدرسه و خانه است. هم‌افزایی میان بسیج و آموزش و پرورش باید بیش از پیش تقویت شود که در طرح شهید بهنام محمدی از هر مسجد دو یا سه بسیجی به کمک اولیاء و کادر آموزشی مدرسه می‌روند که آنان را در کارهای تربیتی یاری رسانند.

برای تربیت نوجوان تراز انقلاب اسلامی باید حداقل چهار ویژگی در وی به وجود بیاید. این فرد باید عالم و اهل فکر، مهذب و دین‌مدار، انقلابی و آگاه و کارآمد و توانمند باشد. تمام این ویژگی‌ها در صورتی هویت ‌بخش است که فرد دارای دیدگاه تمدنی و نگاه بلند همتانه باشد. برای تحقق این امر باید سه نهاد مسجد، خانه و مدرسه همسوی یکدیگر حرکت کنند که این حرکت می‌تواند موجب ساخت محله اسلامی شود.

در توضیح بخشی از اجرای طرح شهید بهنام محمدی در مدارس باید گفت در هر مدرسه مربی یک روحانی است که امام جماعت مدرسه است و افرادی که از مراحل توجیه، گزینش و آموزش گذشته‌اند،‌ هر کدام سرگروه یک پایه از مدرسه می‌شوند. در سه ماهه اول این سه نفر با نظارت مربی برای دوستی و انس و الفت با دانش‌آموزان ارتباط‌گیری می‌کنند. در سه ماهه دوم از هر کلاس دو دانش‌آموز که جزو 10 نفر برتر علمی کلاس، اهل آن محل و دارای خانواده سالم هستند، شناسایی می‌شوند. این افراد هسته کار تربیتی مدرسه هستند و اولین حلقه صالحین مدرسه را تشکیل می‌دهند.

در این طرح برنامه هایی از جمله: برگزاری مسابقات و برنامه های علمی و پژوهشی، برگزاری جشنواره های علمی و فرهنگی و ورزشی، برگزاری ساعات مطالعه درسی در مدرسه و مسجد، برگزاری بازدید علمی و اردوهای علمی و تربیتی در طول مدرسه و همچنین اجرای برنامه های تابستانی از جمله اردوهای تربیتی، مهارتی و برگزاری هیات های دانش آموزی و اجرای طرح های شتاب و اهدا در دستور کار مربیان خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار