به مناسبت هفتم بهمن ماه سالروز قیام مردم این شهرستان علیه رژیم ستم شاهی پهلوی، محل شهادت شهید مظفر عزیزی اولین شهید انقلاب اسلامی این شهرستان ، با انجام تشریفات نظامی با حضور امام جمعه، نماینده، فرماندار، مسوولان و اهالی این شهر گلباران شد.
کد خبر: ۹۱۰۴۱۰۱
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
محل شهادت شهید مظفر عزیزی اولین شهید انقلاب خلخال گلباران شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، به مناسبت هفتم بهمن ماه سالروز قیام مردم این شهرستان علیه رژیم ستم شاهی پهلوی، محل شهادت شهید مظفر عزیزی اولین شهید انقلاب اسلامی این شهرستان، با انجام تشریفات نظامی با حضور امام جمعه، نماینده، فرماندار، مسوولان و اهالی این شهر گلباران شد.

مردم شهرستان خلخال ۳۹ سال پیش در ایفای نقش برجسته خود برای همراهی با امام راحل (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی نخستین شهید انقلاب خلخال را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند.
محل شهادت شهید مظفر عزیزی اولین شهید انقلاب خلخال گلباران شد

قیام مردمی خلخال در سال ۱۳۵۷ از پاییز همان سال به اوج خود رسید و تقریبا در هفته چند بار از مسجد قائمیه با محوریت مرجعیت دینی و مذهبی همچون آیت‌الله یکتایی و آیت الله نوری همدانی در خیابان‌ها حاضر و علیه رژیم ستم‌شاهی تظاهرات می‌کردند.

این تظاهرات تا بهمن ماه ادامه داشت تا اینکه در هفتم بهمن ماه در مقابل میدان شهرداری با بالا رفتن از یادمان ننگین شاهنشاهی و شکستن آن در مسیر خیابان بیمارستان قدیم به حرکت خود ادامه دادند. شهید مظفر عزیزی نیز در این تاریخ همراه سایر انقلابیون بود و با عکس جدیدی از امام (ره) در درست، هدف گلوله‌ای قرار گرفت که مأموران رژیم ستم‌شاهی به سمت عکس امام نشانه گرفته بودند و در سه راه بیمارستان قدیم خلخال به درجه شهادت نائل آمد.
ارسال نظرات