به همت کارگروه اجتماعی بسیج اقشار سپاه امام رضا(ع) صورت می‌گیرد؛

اجراي چهل ویژه برنامه شاخص به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

کارگروه اجتماعی بسیج اقشار سپاه امام رضا(ع) با توجه به رویکرد اجتماعی آن، چهار قشر از بسیج اقشار همچون بسیج کارمندان، بسیج حقوقدانان، بسیج جامعه پزشکی، بسیج ورزشکاران و بسیج پیشکسوتان را که هر کدام به نوعی با جامعه در ارتباط هستند شامل می‌شود و هر کدام از این قشرها به صورت کاملا مجزا می‌توانند در زمینه تهیه، تنظیم و اجرای برنامه‌های مرتبط با رویکرد و اهداف عالیه خود البته با هماهنگی مسئول ارشد این کارگروه مستقل عمل کنند. این چهار قشر بسیج زیر مجموعه کارگروه اجتماعی بسیج اقشار سپاه استان با توجه به نزدیک شدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به صورت کاملا مجزا و مستقل ویژه برنامه‌های مختلفی را با محوریت جامعه و مردم برای ایام دهه مبارک فجر تهیه و تنظیم کرده‌اند که در ادامه به برخی از ویژه برنامه‌های شاخص هر کدام از 4 قشر می‌پردازیم.
کد خبر: ۹۱۰۶۳۶۱
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶

این چهار قشر بسیج زیر مجموعه کارگروه اجتماعی بسیج اقشار سپاه استان با توجه به نزدیک شدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به صورت کاملا مجزا و مستقل ویژه برنامه‌های مختلفی را با محوریت جامعه و مردم برای ایام دهه مبارک فجر تهیه و تنظیم کرده‌اند که در ادامه به برخی از ویژه برنامه‌های شاخص هر کدام از 4 قشر می‌پردازیم.

جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی با شکوه‌ برگزار می‌شود

سرهنگ پاسدار سید جواد کمالی؛ مسئول ارشد کارگروه اجتماعی بسیج اقشار سپاه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران روز به روز در حال نزدیک شدن به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است، اظهار می‌کند: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران با توجه به دشمنی‌های دیرینه با مبانی و مردم این نظام، هم اکنون در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی به اینکه این انقلاب بهار چهل سالگی خود را نخواهد دید اشاره می‌کنند ولی به کوری چشم دشمنان با پشتوانه قوی این نظام یعنی مردم و رهبر معظم انقلاب؛ جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی را با شکوه‌ برگزار خواهیم کرد.

ویژه برنامه‌های شاخص بسیج کارمندان سپاه امام رضا(ع) در ایام الله دهه فجر

وی با بیان اینکه سازمان بسیج کارمندان سپاه امام رضا(ع) در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی با هدف برگزاری هر چه با شکوه‌تر ایام دهه فجر ویژه برنامه‌های بسیاری تدارک دیده است، می‌گوید: نخستین ویژه برنامه برپایی میز خدمت با هدف پاسخگویی مدیران کل و مسئولان سازمان‌های دولتی به مردم در حاشیه مسیر راهپیمایی 22 بهمن است و پس از آن دومین ویژه برنامه برگزاری مسابقات فوتسال با محوریت تیم‌های بسیجی ادارات دولتی ویژه جام چهلمین ساگرد پیروزی انقلاب اسلامی به حساب می‌آید سپس ویژه برنامه سوم برگزاری اردوهای جهادی با حضور مدیران و مسئولان ادارات دولتی و بسیجیان کارمند در حاشیه شهر مشهد و روستاهای محروم شهرستان‌های استان خراسان رضوی است.

مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه امام رضا(ع) ادامه می‌دهد: برگزاری شب شعر و خاطره‌گویی، برگزاری مراسم "ندای الله اکبر" بر بام برخی از ادارات شاخص دولتی همچون استانداری، شبعه مرکزی بانک ملی، دادگستری استان، دیدار با خانواده شهدای کارمند در دوران مبارزه با رژیم ستم‌شاهی، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله ادارات دولتی و ... از دیگر ویژه برنامه‌های قشر بسیج کارمندان سپاه استان در دهه مبارک فجر است.

نشست‌های علمی- تخصصی حقوقدانان در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی

سرهنگ کمالی با تاکید بر اینکه قشر بسیج حقوقدانان سپاه امام رضا(ع) جزو افراد فرهیخته، متعهد و پشتیبان جامعه هستند، خاطرنشان می‌کند: این قشر فرهیخته و آمیخته با اجتماع؛ ویژه برنامه‌های علمی مطلوبی را در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی ویژه ایام یوم الله فجر تدارک دیده است که ارائه دستاوردهای حقوقی نظام جمهوری اسلامی ایران طی 4 دهه با محوریت مساجد الگو یکی از آن ویژه برنامه‌هاست.

وی اضافه کرد: دومین ویژه برنامه علمی-پژوهشی قشر بسیج حقوقدانان استان، نشست‌های تخصصی حقوقی با حضور برخی از حقوقدانان و برنامه سوم این قشر مرتبط با جامعه تحت عنوان" بررسی آسیب‌های اجتماعی از منظر حقوقی با حضور استادان صاحب نظر و اعضای هیئت علمی حقوقی" است.

اعزام تیم‌های خدمت رسانی به مناطق محروم استان خراسان رضوی در یوم الله فجر

مسئول ارشد کارگروه اجتماعی بسیج اقشار سپاه امام رضا(ع) به ویژه برنامه‌های قشر بسیج جامعه پزشکی استان اشاره می‌کند و می‌افزاید: قشر بسیج جامعه پزشکی در طول سال با برگزاری اردوهای جهادی سلامت، حقیقتا خدمات درمانی ارزنده‌ و شایسته‌ای را به مردم حاشیه شهر و شهرستان‌های محروم استان خراسان رضوی ارائه داده است که جای تقدیر و تشکر دارد؛ از همین جهت ایت قشر از بسیج، برنامه اعزام تیم‌های خدمت رسانی درمانی به مناطق محروم را در ایام الله دهه فجر در دستور کار خود قرار داده است و علاوه بر این برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی همراه با خاطرگویی از دوران انقلاب اسلامی، تقدیر از خانواده‌های شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی و برگزاری نشست بصیرتی و غبارروبی مزار شهدا را از سوی این مجموعه تدارک دیده است.

برگزاری مسابقات دوچرخه و دو میدانی با حضور 120 ورزشکار

سرهنگ کمالی تصریح می‌کند: علاوه بر تهیه و تنظیم ویژه برنامه توسط سه قشر اعلام شده؛ قشر بسیج ورزشکاران سپاه امام رضا(ع) برای این ایام با برکت و مبارک برنامه‌های ورزشی متنوع و پرشور تدارک دیده است از این رو یکی از آن برنامه‌ها برگزاری مسابقه بزرگ دوچرخه سورای و دومیدانی با حضور 120 ورزشکار در بلوار وکیل آباد است.

به گفته وی برگزاری جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی در مجموعه ورزشی تختی و کانون سراج و مراسم تجلیل از 150 نفر از فرزندان شهدای مدافع حرم آل‌الله از جمله ویژه برنامه‌های بسیج ورزشکاران در دهه مبارک فجر است.

مسئول ارشد کارگروه اجتماعی بسیج اقشار سپاه امام رضا(ع) در ادامه درباره برنامه‌های مجمع بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت که متشکل از بسیجیان مُسن و نیروهای نظامی بازنشسته است، بیان می‌کند: این قشر از بسیج به دلیل سن بالا، از تجربیات گرانبهای اکتسابی زندگی برخوردار هستند و اغلب ویژه برنامه‌های این بزرگواران به صورت دسته جمعی و در مکان‌های عمومی برگزار می‌شود.

سرهنگ کمالی به ویژه برنامه‌های شاخص این قشر از بسیج اشاره و عنوان می‌کند: برگزاری مجمع بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت در اوایل دهه فجر، برگزاری جلسه هیئت اندیشه ورزان بسیج پیشکسوتان استان، برگزاری شورای هم‌اندیشی سرداران و فرماندهان پیشکسوت بسیجی سه ویژه برنامه شاخص این قشر در 10 روز ایام الله فجر است.

وی یادآرو می‌شود: شرکت بسیجیان در نماز جمعه، سرکشی از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران دوران انقلاب اسلامی، سرکشی از جانبازان در آسایشگاه و عیادت از بیماران، برپایی هیئات‌های عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) و ... از ویژه برنامه‌های عمومی قشر بسیج پیشکسوتان سپاه امام رضا(ع) در دهه فجر به شمار می‌رود.

مقابله با جنگ نرم و افزایش امیدواری نسبت به آینده انقلاب اسلامی

مسئول ارشد کارگروه اجتماعی بسیج اقشار سپاه امام رضا(ع) هدف از برگزاری ویژه برنامه‌های متعدد و تنوع در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی به همت بسیج کارمندان، بسیج حقوقدانان، بسیج جامعه پزشکی، بسیج ورزشکاران و بسیج پیشکسوتان را مقابله با هجمه‌های و تحریم‌های جنگ نرم داستکبار جهانی و همچنین افزایش امیدواری در بین مردم به آینده انقلاب اسلامی بیان می‌کند و می‌گوید: بسیج مستضعفین یک فرصت مناسب و مرکز صقل و کمک به نظام جمهوری اسلامی ایران و مسئولان این نظام است بنابراین باید مسئولان از فرصت بسیج برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و خدمت رسانی به مردم بهره‌گیری کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها