خبرهای داغ:
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیاز به عزم ملی دارد

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیاز به عزم ملی دارد، گفت: اجرای سند باید جامعه‌پذیر باشد که در همین راستا باید رسانه‌ها نیز به میدان بیایند.
کد خبر: ۹۱۰۶۵۷۱
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳

اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیاز به عزم ملی داردبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر مهدی نوید ادهم در همایش «معلم، بصیرت و انقلابی‌گری» که در مرکز همایش‌های دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به عملکرد آموزش و پرورش استان‌ها اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه عملکرد استان همدان سیر صعودی و تکاملی دارد.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه این سند امروز به گفتمان غالب آموزش و پرورش تبدیل شده است، افزود: امیدواریم این سند عملیاتی شود ضمن اینکه پرچم‌دار این حرکت بزرگ در کشور مقام معظم رهبری هستند که از دیرباز این موضوع را مطرح کردند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش به ضرورت اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره و بیان کرد: مقام معظم رهبری سند تحول بنیادین را بسیار متقن و مهم و عالمانه، جامع، منسجم، پیشرو و افتخارآمیز دانستند.

وی با اشاره به اینکه نقشه تحول بنیادین روی میز آموزش و پرورش است، ادامه داد: به دلایل مختلف آموزش و پرورش ما با کاستی‌هایی روبرو است و در شرایط کنونی پاسخگوی نیاز امروز و فردای جامعه نیست و برای رسیدن به اهداف انقلاب باید تحول ایجاد شود.

نوید ادهم با تاکید بر اینکه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیاز به عزم ملی دارد، افزود: اجرای سند باید جامعه‌پذیر باشد  که در همین راستا باید رسانه‌ها نیز به میدان بیایند.

وی اجرای شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را در گرو حل مشکل اقتصاد آموزش و پرورش  دانست و بیان کرد:  تا زمانی که مشکل اقتصاد آموزش و پرورش حل نشود اجرای سند تحول بنیادن امکانپذیر نیست.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید موانع برطرف شود، کنکور را یک مانع جدی برای اجرای این طرح دانست و عنوان کرد: این سند تحول با وجود کنکور عملیاتی و اجرایی نخواهد شد که برای حذف کنکور باید نمایندگان مجلس و مراجع سیاستگذاری وارد عرصه شوند.

وی با اشاره به اینکه تکریم و تعالی یکی از نیاز‌های جدی امروز جامعه است، یادآور شد: از سند تحول بنیادین به عنوان مسئله تکریم و تعالی نسل جوان در آموزش و پرورش اشاره شده است که در صورت اجرا به یکی از نیازهای جدی جامعه پاسخ داده می‌شود.

نوید ادهم  در ادامه سخنان خود با بیان اینکه فرآیند هویت‌آفرینی فرزندان ما دچار مشکل شده است، تصریح کرد: باید زمینه‌ای برای هویت‌یابی نسل جدید فراهم آوریم چرا که اگر هویت‌یابی لطمه بخورد، انسجام ملی هم  خسارت خواهد دید.

وی به موضوع خصوصی سازی آموزش و پرورش اشاره و تاکید کرد: در سند تحول بنیادین به موضوع خصوصی‌سازی هیچ گونه اشاره‌ای نشده است.

وی خاطرنشان کرد: رتبه‌بندی معلمان جزو احکام صریح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که باید مورد توجه قرار گیرد.

* اجرای سند تحول بنیادین در اولویت دستگاه تعلم و تربیت

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز با اشاره به جریان تشکیل انقلاب اسلامی در کشور اظهار کرد:  انقلاب اسلامی با وجود  فراز و فرود‌های بسیاری که داشته امروز در چهلمین سال پیروزی قرار دارد.

محمد پورداوود به نقش فرهنگیان در تشکیل حکومت انقلاب اسلامی و در طول جنگ هشت ساله اشاره و بیان کرد: یک‌هزار و 110 شهید دانش‌آموز و 216 شهید معلم استان همدان در راه نظام و انقلاب تقدیم شده است.

وی «ایمان»، «رهبری» و «مردم»  را سه عنصر مهم برای دست یابی به پیروزی و اقامات بزرگ دانست و عنوان کرد: این سه عنصر مهم هرگاه در کنار هم قرار بگیرند، کار و اقدامی بزرگ انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره و تاکید کرد: سند تحول بنیادن از قرآن و سیره ائمه استخراج شده و تعلیم و تربیت نیز منطبق با سند تحول است.

وی با بیان اینکه امروز این سند در مرحله عملیاتی شدن قرار دارد، افزود:  امروز دستگاه تعلم و تربیت اجرای این سند را در اولویت و دستور کار خود قرار داده است.

پورداوود  با عنوان اینکه اولویت آموزش و پرورش سنجش صلاحیت معلمان، انتخاب و انتصاب بر اساس آزمون و مصاحبه، تفویض اختیارات و تمرکززدایی نظام تضمین و کنترل کیفی مدارس است، یادآور شد: پاداش پایان خدمت معلمان در سال 96 پرداخت شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات