خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب:

راه برخورد با جهل فقط تولید فکر است/ خبرنگاری آگاهی‌بخشی به مردم است

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه راه برخورد با جهل فقط تولید فکر است، عنوان کرد: ما باید در عالی‌ترین سطح که دانشگاه است تولید علم و گفتگو و تولید علم و هم زیستی مسالمت‌آمیز کنیم.
کد خبر: ۹۱۰۷۳۶۸
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷

راه برخورد با جهل فقط تولید فکر است/ خبرنگاری آگاهی‌بخشی به مردم استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر ابوالحسن نواب در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برگزار شد، اظهار داشت: خبرنگاری شغل آگاهی‌بخشی به مردم است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران چراغ حرکت بشریت هستند و توسط همین چراغ راه را نشان می‌دهند، گفت: خبر جان انسان را آگاه می‌کند و انسان را از انتخاب راه اشتباه برحذر می‌کند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در خصوص علت تشکیل این دانشگاه افزود: این دانشگاه بر اساس ضرورت‌های زمان تشکیل شده و باید از ادیان متعدد آگاه شد و همچنین اختلاف مذهبی را کم کنیم.

وی در ادامه افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب بر اساس ضرورت‌های زمان تشکیل شده که در حوزه‌های فکری و فرهنگی فعالیت می‌کند که باید از ادیان و مذاهب جهان آگاه شده و اختلاف مذهبی کم شود.

نواب عنوان کرد: بزرگ‌ترین جنگ‌های دینی در قرون گذشته اتفاق افتاده و در قرن گذشته سه جنگ دینی بزرگ در اروپا اتفاق افتاده و در ۳۰ سال گذشته جنگ‌های مذهبی بسیار تلخی در خاورمیانه اتفاق افتاده کوزوو، سنجک و بوسنی هرزگوین هر سه ماهیت دینی داشت.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: جنگ پاکستان، افغانستان، عراق و سوریه جنگ مذهبی و جنگ یمن جنگ شبه مذهبی است.

وی با بیان اینکه اگر روشنگری و گفتگو انجام شود جنگ‌های دینی و مذهبی تمام می‌شود، عنوان کرد: ما با همه وجود به گفتگو معتقدیم.

نواب یادآور شد: جنگ‌های صلیبی قرن‌های گذشته به گفتگوی ادیان امروز منجر شده است؛ این جنگ‌ها جنگ‌های جهل و خون بار بود.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه راه برخورد با جهل فقط تولید فکر است، عنوان کرد: ما باید در عالی‌ترین سطح که دانشگاه است تولید علم و گفتگو و تولید علم و هم زیستی مسالمت‌آمیز کنیم.

وی در خصوص مقاطع دانشگاه ادیان و مذاهب و تعداد دانشجویان این دانشگاه گفت: مقطع کارشناسی ارشد یک هزار دانشجو، مقطع دکتری یک هزار دانشجو دارد و این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد مجازی و حضوری نیز دانشجو می‌پذیرد.

نواب با اشاره به اینکه حدود ۵۰۰ هیئت مذهبی و ده‌ها سفیر کشورهای خارجی از این دانشگاه بازدید کردند، مطرح کرد: همچنین به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب،  با حضور علمای بزرگ که مسلط به زبان انگلیسی هستند در اسفند ماه ۸ دوره شیعه‌شناسی برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب بیان داشت: دانشگاه ادیان و مذاهب در سال ۱۳۷۳ به عنوان مرکز پژوهشی افتتاح شد و در سال ۱۳۸۶ به درخواست وزارت علوم به دانشگاه تبدیل شد.

وی افزود: مدافعان حرم که در سوریه جنگیدند و با پشت کار خود پیروزی را به ارمغان آوردند، دانشگاه نیز باید کار فرهنگی را در آنجا انجام دهند.

نواب تصریح کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب پنج نشریه پژوهشی دارد و تنها دانشگاهی است که زبان انگلیسی در حوزه دین دارد و ۴۰۰ عنوان کتاب در حوزه ادیان و مذاهب دارد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در ادامه با بیان اینکه فلسفه و عرفان زبان گویای اسلام است، افزود: دانشکده‌هایی که در این دانشگاه موجود است شامل ادیان، مذاهب، فلسفه، عرفان، زبان و فرهنگ ملل، مطالعات زنان و شیعه شناسی است.

وی افزود: اسلام طبق آمار بین المللی تا ۵۰ سال آینده اولین دین جهان خواهد بود؛ در ایران نیز اسلام همچنان رو به پیشرفت است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات