خبرهای داغ:
سردار کبیری :

جوانان جبهه مقاومت امروز به شهدای جنگ تحمیلی تاسی می کنند/ثبت خاطرات دوران دفاع نیاز امروز

رییس پژوهشکده مدیریت و سیاست دفاعی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس استان قزوین گفت: شهدای مدافع حرم با تاسی به شهدا 8 سال دفاع مقدس پا به عرصه مقاومت گذاشتند و این حماسه های تاریخ ساز را خلق کردند، لذا با یک توجه خاص باید ثبت دستاورد های دوران دفاع مقدس اتفاق بیفتد.
کد خبر: ۹۱۰۷۵۶۸
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سردار ابوالحسن کبیری، رییس پژوهشکده مدیریت و سیاست دفاعی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس استان قزوین در همایش بررسی نقش رزمندگان استان قزوین در مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب اظهار کرد: همه شهدا گرانقدرند اما چهره شهیدان قزوین همچون شهید سرلشکر بابایی، شهید لشکری و شهید حسن پور و مرحوم سید آزادگان علی اکبر ابوترابی و دیگر شهدای شاخص در مناطق غرب کشور ممتاز است.
وی ادامه داد: هدف از برگزاری همایش تکرار بیانات مقام رهبری است که اگر با دقت با آنها گوش کنیم هدف همایش را مشخص می‌کند و در واقع این همایش به نوعی اطاعت از رهنمودها و فرامین مقام معظم رهبری است.
سردار کبیری گفت: این همایش صرفا در راستای پیاده سازی منویات مقام معظم رهبری تشکیل شده، بیاناتی که اگر به آنها دقت کنیم فلسفه برگزاری همایش‌های این چنینی مشخص می‌شود. ما رسالت و مسئولیتی بر عهده داریم و مقام رهبری با شفافیت کامل وظیفه تک تک ما را برجسته و مشخص کردند.
رییس پژوهشکده مدیریت و سیاست دفاعی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس استان قزوین تبیین کرد: مقام معظم رهبری بر خاطره نویسی و بیان خاطرات رزمندگان و شهدا برای مرزبانی و احیای ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کردند چرا که با این روش تاریخ ما ثبت می شود و دشمن نمی تواند آن را تحریف کند.
این مسوول عتنوان کرد: هر رزمنده ای صندوقچه ای از خاطرات است و هرکدام از رزندگان و خانواده شهدا خاطره هایی دارند که باید ثبت شود و حالا افسوس ما این است که برخی از این عزیزان قبل از آنکه خاطرات خود را ثبت کنند از دست ما رفته اند.
سردار کبیری تصریح کرد: امروز وظیفه ما است که به این سصندوقچه های خاطرات بازگردیم. فرماندهان دوران دفاع مقدس قهرمان و ذخیره ملی هستند و امروز با این خطر مواجهیم که اگر جنگ را روایت نکنیم دشمن آنطور که خودش میخواهد روایت میکند لذا ما باید احساس وظیفه کنیم به همین علت بنویسید و بشنوید و ثبت و ضبط کنید و کارهای هنری انجام دهید
رییس پژوهشکده مدیریت و سیاست دفاعی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس استان قزوین خاطر نشان کرد: استان قزوین قدم هایی در زمینه خاطرات برداشته و از همه خانواد شهدابرای ثبت و ضبط خاطران بهره برده است، یادواره های شهدا برای همه اقشار برگزار شده است، ۸ یادمان شهید ساخته شد و تعدادی هم در حال ساخت است، 5 اجلاسیه در کنگره شهدا برپا شد که در سطح کشور بی نظیر بود.
وی توضیح داد: پیش از کنگره آثار شهدا جمع آوری شد و کارهای تحقیقی و پژوهشی متعدی انجام گرفت، پروژهای تحقیقی و مستندسازی طراحی شده که بسیاری در دست اقدام است و کتابهای متعددی بناست که نوشته شود.
سردار کبیری تاکید کرد: صندوقچه خاطرات رزمندگان و شهدا باید از سینه ها استخراج شود، این اطلاعات را باید از بستگان و خانواده ها و دوستان جمع آوری کرد چرا که این نهضت ادامه دارد.
این مسوول در پایان عنوان کرد: شهدای مدافع حرم با تاسی به شهدا 8 سال دفاع مقدس پا به عرصه مقاومت گذاشتند و این حماسه های تاریخ ساز را خلق کردند، لذا با یک توجه خاص باید ثبت دستاورد های دوران دفاع مقدس اتفاق بیفتد.
1010/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها