خبرهای داغ:
فرمانده پلیس راه آهن کشور:

افزایش ۳۷۳درصدی کشفیات کالای قاچاق در خط ریلی کشور

فرمانده پلیس راه آهن کشور از افزایش ۳۷۳ درصدی کشف کالای قاچاق در خط سیر ریلی کشور در ده ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
کد خبر: ۹۱۰۹۰۱۵
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سرهنگ حشمت الله ملکی فرمانده پلیس راه آهن کشور صبح امروز ضمن بازدید از مجموعه راه آهن شمالشرق، درمصاحبه با خبرنگاران از افزایش ۳۷۳ درصدی کشف کالای قاچاق در خط سیر ریلی کشور در ده ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
وی راه آهن شمالشرق را کریدور اصلی اتصال شرق کشور به مرکز و غرب کشور دانست و افزود از لحاظ اهمیت این مرکز فوق العاده قابل توجه بوده واین مسیرروزانه با عبور ۹۰ رام قطار مسافری و ۲۰ رام قطار باری و جابجایی بیش از یک و نیم میلیون نفر مسافردر ماه ازاهمیت ویژه برای ما برخوردار است.
ملکی تأمین امنیت برای این حجم مسافر را بسیار مهم و ضروری دانست و افزود همکاران انتظامی ما در این مجموعه خوشبختانه توانسته اند امنیت بسیار خوبی را برای تردد مردم وهمچنین حمل بار به ارمغان آورند.
این مسئول انتظامی توجه خاص به ارتقا امنیت در حوزه راه آهن را یکی از ضروریات برشمردو افزود در این چند ساله بحمدالله توانسته ایم با استفاده از ابزار و امکانات نوین در کشور این امنیت را فراهم نموده و با توجه به اینکه تأمین امنیت در راه آهن به صورت خطی بوده و با سایر یگان‌های انتظامی تفاوت دارد باید از تجهیزات نوین و به روز در راستای رسیدن به این مهم بهره جست.
ملکی خدمت به زوار امام رضا (ع) را یک توفیق در مجموعه راه آهن شمالشرق مستقر در شهرستان شاهرود دانست و افزود امنیت خاطر شهروندان و مسافرین وظیفه اصلی ما بوده و در مدت ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در زمینه مواد مخدر بیش از ۱۰۰ درصد افزایش کشفیات داشته و در حوزه کشف کالای قاچاق افزایش ۳۷۳ درصدی و در حوزه کشف سرقت نیز ۶۹ درصد افزایش کشفیات را داشته ایم.
این مسئول انتظامی اقدامات انجام شده در حوزه راه آهن شمالشرق را بسیار خوب ارزیابی نمود و افزود در حوزه مزاحمت و سنگ پرانی به قطار‌ها خوشبختانه در این منطقه کمترین میزان مزاحمت‌ها وهمچنین بیشترین آمار کشفیات نسبت به سایر رده‌ها درسطح کشور را شاهد هستیم.
رئیس پلیس راه آهن کشور در خاتمه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری ازسرقت در حوزه ریلی گفت: ما معتقدیم برخورد مقابله‌ای و جرم ستیزی صرفا نمیتواند پاسخگوی این مهم باشد و در خصوص سرقت علل مختلفی، چون اعتیاد، بیکاری و ... بر افزایش وقوع آن اثر مثبت دارد که با روش‌های پیشگیرانه در صددکاهش این جرم هستیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها