همزمان با دهه مبارک فجر انجام شد؛

غبارروبی و عطر افشانی مزار ۲۸۵ شهید شهرستان خلیل آباد / مردم خلیل آباد به میهمانی لاله‌ها رفتند

همزمان با دهه مبارک فجر، مردم خلیل آباد به همراه مسئولان با حضور در مزار ۲۸۵ شهید شهرستان، مزار آنان را عطرافشانی و غبار روبی کردند.
کد خبر: ۹۱۰۹۷۱۸
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گلزار مطهر شهدای دوران هشت سال جنگ تحمیلی در خلیل آباد غبار روبی و عطر افشانی شد.

این آئین در شهرستان خلیل آباد با حضور گسترده مسئولان شهرستان، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و مردم شهیدپرور خلیل آباد برگزار شد.

شرکت کنندگان در این مراسم با حضور بر مزار مطهر شهدا و نثار شاخه‌های گل، بار دیگر با آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهدای هشت سال دفاع مقدس، تجدید پیمان کردند.

این مراسم معنوی، مقارن با هفتمین روز از دهه مبارک فجر در شهرستان خلیل آباد برگزار شد و مردم سراسر شهرستان با برگزاری مراسم غبار روبی و عطرافشانی گلزار شهدا، یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی داشته و ضمن ادای احترام به ساحت مقدس امام شهدا و شهدا، به قرائت فاتحه پرداختند.

دهه فجر فرصت مغتنمی برای تجدید بیعت با شهدا است

محسن رزمی در حاشیه برگزاری این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بدون نقش شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران در شکل گیری انقلاب و سهم آن‌ها در تثبیت و تداوم انقلاب، نقشی بی بدیل و اساسی است.

وی با بیان اینکه دهه فجر فرصت مغتنمی برای شناختن و شناساندن شهدا و حق عظیمی که شهدا بر گردن ما دارند است، خاطرنشان کرد: همچنین دهه فجر فرصت مغتنمی برای تجدید بیعت با شهدا، آرمان‌های آنان، اصول اساسی شکل گیری انقلاب و رهبری و ولایت است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خلیل آباد یکی از اصول و اساس کار‌های اجرایی بنیاد شهید را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و تصریح کرد: سعی ما در دهه فجر با برگزاری برنامه‌هایی نظیر زیارت شهدا، یادواره‌های شهدا، عطرافشانی مزار شهدا و دیگر برنامه این بود که این اهداف و آرمان‌ها زنده نگه داشته شود و امیدواریم موفق عمل کرده باشیم.

وی همچنین در ادامه اذعان کرد: برنامه غبار روبی، عطر افشانی و گل‌باران مزار ۲۸۵ شهید شهرستان خلیل آباد در ۱۹ بهمن ماه همزمان با ۱۹ هزار گلزار شهدای سراسر کشور با عنوان مهمانی لاله انجام می‌شود.

رزمی ضمن تأکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، عنوان کرد: امروزه با توجه تهاجم فرهنگی و سعی دشمن در کمرنگ کردن نام و یاد شهدا در جامعه، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بحث بسیار گسترده و مهمی است.

وی با بیان اینکه شهرستان خلیل آباد ۲۸۵ شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است و قطعاً برای هر یک از این شهدا، اهداف بلند و والایی دنبال می‌شده است، تشریح کرد: برخی از این شهدا هنوز به سن تکلیف نرسیده بودند، ولی برای اجرایی شدن این اهداف در برابر دشمنان این کشور ایستادگی کردند.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه این اصول و قواعد و تفکراتی که این شهدا داشتند باید به نسل جدیدی که هنوز با طرز تفکر شهدا آشنا نشده اند، منتقل کنیم و این بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: لازم است که کار بیشتری در این عرصه صورت گیرد پژوهش در وصیت نامه و گفتار شهدا بسیار مهم است و باید این موارد به نسل جدید منتقل شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها